Головна Мапа сайту Контакти
RSS
4 вересня 2009
Один день. Україна

Чим небезпечні саморобні КрАЗи

21:12

Вантажівки в Україні нині збирають голіруч. Кілька днів тому податкова міліція виявила підпільний цех із виготовлення - Кразів. Авто, вагою понад двадцять тон, збирали кілька майстрів у селі Соснівка. Що таке - контрафактні Крази, та чому вони небезпечні - дізнавалася Тетяна Штан.

Тетяна Штан, журналіст:

- Підпільний цех з виготовлення Кразів розміщувався ось тут на частині території асфальтного заводу. Він знаходиться всього в кількаста кроках від траси Полтава - Кременчук.

Працівник кременчуцького автомобільного заводу з широко розплющеними очима дивиться на новенькі Крази. Його враження записує у протокол податкова міліція. Зібрати Краз власноруч - це не проблема. Всі комплектуючі продаються у фірмовому магазині поблизу заводу.

Сергій Дунь, директор з якості холдингової компанії "Автокраз":

- Констрцукция краза достаточно отработаная рынок насыщенен запчастями и бригада из нескольних человек может запросто собрать Краз.

Та купувати все новеньке - не має сенсу - дорого. Рецепт виготовлення підпільних Кразів простіший: на стару вантажівку купували нову кабіну - вона коштує близько 34 тисяч гривень та раму 2007 року випуску - за 48 тисяч гривень.

Сергій Дунь, директор з якості холдингової компанії "Автокраз":

- Документы тоже достаточно просто узаконить потому что, если купить новую раму и заменить, то автомобиль можно в мреу регестрировать как новый.

На виставковому  майданчику - де зазвичай розповідають про нові можливості вантажівок - Сергій Дунь показує як відрізнити справжній Краз від фальшивого.

За сучасними сертифікаційними вимогами на новеньких Кразах тепер ставлять - антиблокувальну систему гальм - на контрафактних - таких не було.

Сергій Дунь, директор з якості холдингової компанії "Автокраз":

- На среднем и заднем тормозе стояли разные камеры с энергоакамуляторами и без - это недопустимо не мы, не другие заводы автомобили с такой конструкцией не выпускают - это влияет на безопасность дорожного движения могут быть аварии травмы.

Куплену на заводі кабіну у підпільному цеху начиняли всім, що під руку потрапляло.

Сергій Дунь, директор з якості холдингової компанії "Автокраз":

- рулевой механизм установлен несоответствующий конструкции автомобиля краз возможно они былли позаимствевоные из других автомобилей аналогов и неизвестно чем это может обернуться в эксплуатации.

Попри такі конструкторські недоліки - різниця цін між контрафактними та заводськими Кразами, зважаючи на безпеку, була - невелика - всього 35 тисяч гривень.

З Полтавщини Тетяна Штан, Сергій Коваль К1.

Цікаво, що нелегальне підприємство розташоване усього за 10-ть кілометрів від міста, де збирають цілком офіційні КрАЗи. Але, як виявилось, знайти його не так важко. У Кременчуці мало хто знав, де село Соснівка. І лише коли наші журналісти сказали, що там збирають контрафактні КрАЗи - їм одразу допомогли і навіть дорогу намалювали. Як завжди в Україні. Вам їхати прямо, прямо, потім буде надсекретний аеродром, а потім - ваше село.

Телепрограма