Головна Мапа сайту Контакти
RSS
23 лютого 2009
Один день. Україна

Під Києвом пройшли змагання з тетра-джипінгу

22:01

Тетра-джипінг - таку назву отримав новий формат автоперегонів від київських шанувальників бездоріжжя. Вони поєднали елементи чотирьох різновидів змагань - раллі, трофі, орієнтування та квесту - і випробували їх минулими вихідними у лісі під Києвом.

Ще одна особливість нової розваги джиперів - перед стартом жереб поділив учасників на команди по два автомобілі. Тож, з ким доведеться долати ями та канави, водії автівок з повним приводом дізналися безпосередньо перед стартом. Проїхався зимовим лісом і Маркіян Перетятко.

Цей знак означає першу контрольну точку, якої повинні досягти учасники автоперегонів. Хоча по прямій від місця старту сюди менше 10-ти кілометрів, у водіїв є дві години аби доїхати до цього місця. Справа в тому, що єдина інформація, яку вони мають про місцезнаходження контрольної точки - це географічні координати, які вони з'ясовують за допомогою GPS-навігатора.

Якою дорогою їхати до місця призначення, чи взагалі обрати бездоріжжя - це вирішують самі команди. На цьому УАЗі і ми намагаємося відчути умови, в яких опинилися учасники. 40 кілометрів за годину - і рух лісовою дорогою стає по-справжньому екстремальним. Аби не заблудити, неодмінний атрибут кожної машини - радіостанція.

Суддя фіксує час прибуття на точку і дає координати наступної. У команди знову є максимум дві години.

На контрольний пункт прибуває наступна команда. Друга автівка - менш потужна, і щоб не гаяти часу у випадку халепи, буксирний трос не знімають навіть під час руху.

Володимир Журавський, учасник змагань:

- Это как у гусаров аксельбант. Чтоб если влез в грязь - не нужно было туда идти, а сразу вытянул - и вперед.

А на фотографіях видно, що трос на таких перегонах може знадобитися не тільки для буксиру. Цей джип взагалі перевернувся. Повертали машину на колеса дружно - всі, хто опинився поруч.

Ця команда до КП ледве доїхала. Тож зупинку використовують і для порятунку двигуна.

Ігор Оніщук, учасник змагань:

- Слетел патрубок, и вытекла полностью вода. И мы доехали почти без воды на кипящем двигателе.

Пілоти іншої машини допомагають колегам, адже підрахунок часу однаково ведеться за тією автівкою, яка прийшла другою. Потужність автомобіля у цих змаганнях відходить на другий план, головне - вміння зорієнтуватися в лісі та спілкуватися.

Віктор Кремезович, головний суддя змагань:

- Люди, которые друг друга знают мало, должны буквально тут же стартануть, получить координаты и найти общий язык.

Машини переможців змагань не оминули пошкодження. Прим'яті бампер і крило, розбита фара - такі наслідки зустрічі з березою.

Петро Сингаївський, пілот команди-переможниці змагань:

- Ничего, все восстанавливается, не проблема. А что получилось - едем в поворотик, немножко не попадаем. Чтоб боком не попадать, пришлось вернуться на старую траекторию и принять лобовой удар.

Насамкінець джипери відзначили свою перемогу та одночасно - День захисника вітчизни.

Маркіян Перетятко, Владлен Ноль, К1.

Телепрограма