В Україні з'явилася розвага для заможних екстремалів - хелібординг
В Україні з'явилася нова розвага для заможних екстремалів - хелібординг. Раніше любителі спуститися цілинним снігом годинами піднімалися до засніжених стрімчаків заради 10-ти хвилин екстриму. Тепер підкорити висоту допомагає вертоліт, а лижники-відчайдухи ще й мають час милуватися засніженими Карпатами. Задоволення не з дешевих: один тур триває чотири години і коштує майже чотири тисячі гривень. Але навіть за ці гроші не купити погоду - вона в горах вкрай непередбачувана і польоти можуть відкладатися. Долетіти до небес намагалася й Дарина Горова.
Їхні сноуборди ковзали цілинними снігами Індії, Кавказу, Америки та Європи. А на карпатських вершинах ці хлопці знають чи не кожну смереку.
Рустам Ібрагімов, організатор проекту:
- Наша команда в декабре месяце изучала Черногорский хребет и шла к вершине Гутин Томнатек. Каталась там, шла в районе двух суток. Буквально две недели назад мы туда долетели за 15 минут.
Так зручніше. А от щоб налагодити процес, довелося витратити не один місяць та переїхати в гори. Екстремали шукали вертоліт і майданчик для нього.
Кирило Кочергін, ідейний натхненник проекту:
- Есть определенные требования к площадкам. То есть, она должна быть большая, ровная, не должно рядом находиться каких-то жилых домов вблизи, и также она должна быть на высоте.
Свої вимоги є і до пересування вертольоту. Про запланований виліт треба повідомити в Київ напередодні, а наступного дня зранку підтвердити наміри. Бо у примхливої карпатської погоди свої плани.
Ми зараз на межі Закарпатської та Івано-Франківської областей. Найближча серйозна вершина - Петрос. Але її не видно - нельотна погода, тому наш політ відкладається.
А зазвичай це виглядає так. П'ятеро застрахованих туристів зі спорядженням, двоє гідів та пілот. Вертоліт Мі-2 піднімає їх на найкрутіші вершини Чорногорського хребта, робить посадку біля підніжжя і чекає, поки відчайдухи спустяться. Задоволення коштує майже чотири тисячі гривень.
Рустам Ібрагімов, організатор проекту:
- Вертолет позволяет облетать, посмотреть состояние склонов. Если там с одной стороны надутый, твердый снег, то с другой - мягкий и пушистый. И тем самым нашы гиды всегда выбирают маршрут.
Цей чарівник на блакитному гелікоптері був у повітрі 16 тисяч годин. А в цих перельотів - своя специфіка. Не штука - висадити туристів.
Віктор Борзов, пілот вертольота:
- А вот внизу уже. Там, во-первых, ветер совершенно другой, чем наверху, крутит. Садишься так, а через 10 минут он уже может дуть в другую сторону. И людей… Место подобрать гораздо сложнее, потому что всюду уклоны, то деревья, то еще что-то.
Маршрути вибирають передусім безпечні: щоб схили - не надто круті і скелясті. А туристам видають спеціальне спорядження.
Кирило Кочергін, ідейний натхненник проекту:
- Мы говорим всегда перед вылетом, что люди должны достаточно уверенно кататься и уверенно кататься именно во внетрассовой зоне, там, где большой снег, где определенные препятствия.
З Івано-Франківщини, Дарина Горова, Сергій Дубінін і Олександр Поздняков, К1.