У "Королівські перегони" повернулась так звана "лиса" гума
Пілоти "Формули-1" протестували сліки. З нового сезону в "Королівські перегони" повернулась так звана "лиса" гума. Це одне з нововведень Чемпіонату світу-2009. Востаннє шини без протекторів пілоти використовували одинадцять років тому. Тепер сліки знову дозволені. А це означає - перегони серії "Формула-1" будуть іще швидшими, а, головне, видовищнішими. Як сприйняли нововведення команди "Ф-1" - дізнавався Дмитро Євчин.
Склади знаменитого виробника сліків спорожніли за кілька діб. Команди-учасники Чемпіонату світу-2009 буквально розмели товар. Шини без протекторів терміново звозять на автодроми. Тестові заїзди Гран-прі Австралії розпочнуться за добу. Тож у пілотів залишаються лічені години, аби випробувати "лису гуму". Від неї вже встигли відвикнути. Одинадцять років у "Формулі-1" існувало табу на сліки.
Хейккі Ковалайнен, пілот команди "МакЛарен Мерседес":
- Вважаю, вболівальники будуть задоволені. Щоправда, й пілоти теж. Мене, наприклад, повернення сліків тільки тішить. З нетерпінням чекаю, коли сяду за кермо боліда з гладенькою гумою.
Механіки "МакЛарен Мерседес" нашвидкуруч міняють шини з протектором на сліки. Необхідно, щоб до нової гуми призвичаївся чемпіон світу 2008-го Льюїс Гемільтон. Болід у сліках і без - це два різних авто. Шини без рівчачків покращать зчеплення з трасою. А це означає, що болід у кілька разів швидше реагуватиме на команди пілота.
Хейккі Ковалайнен, пілот команди "МакЛарен Мерседес":
- Сліки підвищать швидкість боліда, особливо на поворотах. Адже шини без протекторів ідеально підходять для повільних, себто крутих поворотів. Відтепер стиль керування буде агресивнішим. Це означає, що насамперед постраждають захисні бордюри, котрі змушують боліди пригальмовувати на поворотах.
Хейккі Ковалайнен з "МакЛарен Мерседес" має рацію. Завдяки слікам площа контакту гуми з трасою збільшується. Тому пілот може не скидати швидкості на поворотах. Таким чином гонщик виграє тисячні секунди, котрих у "Формулі-1" зазвичай бракує для перемоги. "Феррарі", "Рено", "МакЛарен" - команди-фаворити не шкодують часу й грошей на додаткові тестові заїзди. Вони розуміють - результат у новому сезоні визначатиме досвід пілотів. Гонщики зі стажем, котрі пам'ятають, як керувати болідом, "взутим" у сліки, матимуть перевагу. Власне команди-корифеї "Формули-1" теж на коні. Стюарди "Феррарі" та "Рено" не забули навичок обслуговування болідів із "лисою" гумою.
Дмитро Євчин, К1.