Стартували "Королівські перегони-2009" Формули-1
"Королівські перегони-2009" стартували. В австралійському Мельбурні завершилась так звана "вільна практика". Двічі за добу гонщики сідали за кермо болідів і щонайменше годину гасали по автодрому Альберт-Парк. Ознайомлювались із трасою та налаштовували боліди для кваліфікаційних заїздів. За правилами Формули-1, пілота допускають до перегонів, якщо він проїде принаймні одне коло під час вільної практики. Про перші успіхи та невдачі сезону-2009 розкаже Дмитро Євчин.
Друга сесія вільної практики гран-прі Австралії викликала подив у фахівців. Фаворити свої тренування на автодромі Альберт Парк відверто провалили. Наприклад, дворазовий чемпіон світу Фернандо Алонсо зійшов із траси. Ймовірно, підвели шини без протекторів. Іспанець зачепив бордюр, і болід розвернувся на 180 градусів. Для Рено це був тільки початок неприємностей. Другий пілот команди - Нельсіньйо Піке не розрахував швидкість і прогавив поворот. Результати красномовні. Алонсо показав 12-й час, Піке взагалі аж 19-й. Чинному чемпіонові світу - Льюїсу Гемільтону, теж нічим похизуватись. Без помилок не обійшлось, гравій так і летів з-під коліс. У підсумку 18-й час у вільній практиці. Міхаелю Шумахеру, котрий і досі допомагає Феррарі, залишалось розчаровано дивитись на монітори. Боліди "Скудерії" теж іще не розігнались. Феліппе Масса - 10-й, Кіммі Райконен одразу за ним. Пристойну швидкість та вищий пілотаж під час практики показав Дженсон Баттон з команди "Браун". Британець довів, що на гран-прі Австралії - він гравець, а не сторонній. От тільки Баттон недовго протримався у лідерах. Ярно Труллі з Тойота на м’якій гумі перехопив естафету. Загалом італієць завершив практику із третім показником і добрими перспективами у перегонах. Іще краще вийшло у Рубенса Барікелло з "Брауна". Його болід з мерседесівським двигуном показав час - хвилина 26 секунд та 157 тисячних. Підсумок відповідний - друга позиція у вільній практиці. Утерти ж носа всім вдалось Ніко Росбергу. Жодного промаху в керуванні та відсутність технічних проблем. Схоже, стайня "Вільямс" з тойотівським двигуном - грізний суперник у новому сезоні. Однак не без ложки дьогтю. Серед першої сімки пілотів п’ятеро виступали на болідах, оснащених так званим дифузором. Ця деталь розташована в задній частині днища і покращує аеродинаміку боліда. Чи саме це головна причина успіху середняків Формули-1, стане відомо завтра під час кваліфікації та у неділю після перегонів гран-прі Австралії.
Дмитро Євчин, К1.
Кваліфікацію гран-прі Австралії та власне перегони на автодромі у Мельбурні - дивіться найближчої суботи та неділі на нашому каналі.