Завершився перший етап Кубка України з ралі-рейду
Понад півтисячі кілометрів лісом і танкодромом подолали учасники першого етапу Кубка України з ралі-рейду. У цьому виді перегонів досягненням вважається вже якщо учасник самотужки бодай доїхав до фінішу.
Оминути сосни на швидкості вдалося не всім. На щастя, неушкодженим зі змагань повернувся наш Маркіян Перетятко.
Переважна більшість цих машин підготовлена за програмою перегонів "Париж-Дакар". З ними береться конкурувати і цей позашляховик, перероблений із радянського військового джипа 67-го року. На відміну від більшості учасників, у його салоні встановлена відеокамера. Штурман перед стартом вивчав маршрут до третьої ранку.
Михайло Дупак, учасник Кубка України з ралі-рейду:
- В ралли скоростные участки насчитыват максимум 30 километров, здесь скоростной участок - 250 км. Отдыхать некогда - 5 часов изнурительной гонки по бездорожию.
До старту готуються і відповідальні за вимірювання часу. Ось такий прилад поєднує годинник з GPS-навігатором. Він фіксує час, коли машина перетинає інфрачервоний промінь, що виходить із цього датчика. Цей факт документує касовий апарат.
Антон Мазін, відповідальний за хронометраж на старті:
- Если мы проведем сейчас рукой, рука была проведена в 8 часов 30 минут 3 секунд и 87 сотых. То есть, у нас все работает с точностью до сотых секунд.
Машини стартують щохвилини. Адже всі вони не помістяться на вузькій лісовій дорозі. Тут головне - самому поцілити між соснами.
Ось майже на початку траси учасник врізався в дерево і двічі перевернувся. Член екіпажу сигналізує, що все гаразд. Допомога не потрібна. Можна їхати далі.
Ближче до фінішу маршрут проходить танкодромом. Тож тут суддям доводиться працювати в куряві. Тим часом найшвидший гонщик вже відпочиває, поки механіки приводять машину до тями. Каже, максимальна швидкість сягала ста сімдесяти кілометрів на годину. Ця машина формально вважається 69-тим ГАЗом, втім, від радянського позашляховика в ньому тільки частина рами. Навіть вікно переробили під ілюмінатор, бо члени екіпажу - колишні моряки. Кажуть, 80 відсотків успіху залежить від підготовки автомобіля.
Сергій Савченко, переможець першого етапу Кубка України з ралі-рейду:
- Он рассчитан на 600-800 километров - африканский вариант. Мы готовили его - здесь обкатываем, смотрим.
А цей ГАЗ не спромігся проїхати і третини траси. До гаража позашляховик привезли на лафетах. Все через зламаний диск зчеплення.
Михайло Дупак, учасник Кубка України з ралі-рейду:
- Вот эти лепесточки просто обрезало. Металл не выдержал. Передачи усилия из двигателя на коробку и на раздаточную коробку уже не существует.
Коробка передач у цій машині розрахована на потужність у 55 коней. Це втричі менше, ніж вимагається на подібних змаганнях.
А ось лежить причина, чому механікам команди довелося ставити менш потужний диск зчеплення. Справа в тому, що під час тренувального заїзду не витримали навантаження зубці трансмісії. Тож за браком часу довелося ставити те зчеплення, яке було.
Свою колекцію кубків команда розраховує поповнити вже наступного разу.
Маркіян Перетятко, Сергій Дубінін, Микита Ісайко, К1.