Головна Мапа сайту Контакти
RSS
14 квітня 2009
Один день. Спорт

29 квітня відбудеться "Гран-Прі Монако"

21:02

Рівно 80 років тому принц Монако, домігся включення до новоспеченого Чемпіонату Формули-1 - етапу в Монте Карло. Тож у квітні 29-го року в королівських перегонах з'явилося "Гран-Прі Монако". Переможцем першого Гран-Прі став Вільям Вільямс, який на своєму "Бугатті" пройшов трасу із середньою швидкістю 80 кілометрів за годину. Так було покладено початок Гран-Прі Монако. Більше про легендарний етап Формули 1 - в одній історії Сергія Поліщука.

Найкоротша траса "Формули 1" -  довжина кола 3370 м, дистанція 260 км

До минулого року Гран-Прі Монако - був єдиним етапом Формули-1, де перегони відбуваються безпосередньо міськими дорогами. Особлива складність цього етапу в тому що гонщики змагаються вузькими звивистими вуличками Монте Карло. Для глядачів це найпривабливіший етап. Адже так близько від болідів, як тут, не встановлюють жодних трибун в усьому чемпіонаті Формула 1. Протягом 80-ти років траса фактично не зазнала змін. За перегонами можна спостерігати безпосередньо з балкона власного помешкання. Цей етап завжди збирає світову еліту: зірок шоу-бізнеса і спорту а також представників королівських родин.

6 перемог: Айртон Сенна; 5 перемог: Грем Хілл та Міхаель Шумахер

Саме на гран-прі Монако визначається справжня майстерність пілота. Монте-Карло - найповільніший етап з королівських перегонів. Тут від швидкісних якостей боліда мало що залежить. Тому серед пілотів Формули перемога в Монако вважається однією з найпрестижніших. Найбільшого успіху в Монте-Карло домагався Айртон Сенна. Бразилець шість разів першим діставався фінішу. По п"ять перемог в активі у Грема Хілла та Міхаеля Шумахера. До речі, перемога червоного барона 2001-го року стала останньою в Монако для команди Феррарі. Найбільше перемог на вулицях князівства здобула стайня Макларена.

Середня швидкість 150 км/г, швидкість на повороті 45 км/г

Ще однією особливістю Гран-Прі Монако є аварійність траси. Жоден етап в Монте-Карло не закінчується без розбитого боліда. Самі пілоти говорять, - треба мати міцні нерви щоб зберегти свою автівку неушкодженою. Протягом усього етапу постійно є спокуса обігнати суперника, однак не завжди вистачає майстерності. 1952-го року на тренуванні тут загинув італійєць Луіджі Фаджіолі, за що Монако на три роки залишило Формулу 1. Але більше трагічних випадків у князівстві не було. Через найнижчу в чемпіонаті середню швидкість та надвузький трек страждає тут лише техніка.

Телепрограма