15 років тому з життя пішов "король кваліфікацій"
15 років томy пішов із життя Айртон Сeнна. У світі Формули-1 бразилець зажив слави "короля кваліфікацій". За свою кар'єру він 65 разів починав перегони з першої позиції. Тільки 2006-го цей рекорд підкорився - Міхаелю Шумахеру. "ПОул" на гран-прі Сан-Марино - останній успіх СЕнни. ТриразОвий чемпіон світу звично стартував першим... однак фінішу так і не дістався. Тоді на автодромі "Імола" за вихідні загинуло двоє гонщиків. Що ж сталось 15 років томУ та чому події у Сан-Марино й досі називають "чорним вік-ендом" Формули-1 - знає Дмитро Євчин.
Це те, що приваблює і, воднОчас, відштовхує від "Королівських перегонів". Швидкість та небезпека. Вони завжди поруч і єдине ціле - на гран-прі Сан-Марино 1994-го. 29-квітня - вільна практика. На повороті "Варіанте Басса" мало не гине товариш Сенни - Рубенс Баррікелло.
Болід бразильця на швидкості 225 кілометрів на годину зачепив узбіччя, злетів... і пробив верхній рубіж огорожі. Після приземлення "Джордан" ще кілька разІв перевернувся, і, нарешті, зупинився догори колесами. Попри все, Баррікелло пощастило. У нього лише - зламаний ніс та пошкоджені ребра.
Руберн Барікелло, учасник гран-прі Сан-Марино (1994):
- Пригадую встиг промовити - ууупс. Зрозумів, щось пішло не так. Однак навіть і думки не було, що потрапив у аварію. Просто далі нічого не пам'ятаю. Вважаю мені пощастило. Інші пілоти живуть зі страшними спогадами. І це не просто. Мій запис у мозку стертий. Пам*ятаю тільки, як входжу у поворот, можливо трохи швидше ніж потрібно.
30 квітня - кваліфікація гран-прі Сан-Марино. На швидкісній ділянці Вільньов гине австрійський пілот Роланд Ратценбергер.
Він зачепив гравій і зламав заднє антикрило. Болід «Сімтек» втратив зчеплення з трасою і на швидкості 314 кілометрів - врізався у бетонну стіну. Удар прийшовся по дотичній, і авто Ратценбергера пролетіло близько ста метрів уздовж огорожі. За годину через важку травму голови австрієць помер. За попередні 12 рoків - то була перша смерть у Формулі. І, як виявилось не остання. Наступним став улюбленець уболівальників - Айртон Сенна.
Сер Джекі Сюарт, чемпіон світу "Формула-1"(1969, 1971, 1973):
- Можливо, він був найшвидшим чемпіоном, яких я коли-небудь бачив у Еф-1. Завжди цілеспрямований та, боже мій, неймовірно швидкИй.
Руберн Барікелло, учасник гран-прі Сан-Марино (1994):
- Ми всі знали його, як феноменального пілота. Проте він був вибуховим, не звертав уваги на повороти. Буквально громив їх - Бенг, бенг. Можливо тепер така тактика не спрацювала б, але з іншого боку, - у наш час він і не сів би за кермо боліда.
1-е травня, перегони гран-прі Сан-Марино. На сьомому колі у повороті "Тамбурелло" гине Айртон Сенна.
Офіційна версія несправність системи керування. Сенна встиг скинути швидкість до 218-ти кілометрів на годину. Однак марно. Уламок металевої підвіски влучив у голову. У кабіні боліда Сенни знайшли австрійський прапор. Айртон хотів присвятити перемогу Роланду Ратценбергеру.
Дмитро Євчин, журналіст:
- За кар’єру він 80 разів побував на подіумі. У половині випадків піднімався на найвищу сходинку п’єдестала. Про боротьбу зі швидкістю Сенна казав «Щоб бути номером один, кожен з нас, пілотів, намагається перейти межу.
Дмитро Євчин, Олексій Стеченко - К1.