На автодромі "Чайка" відбулися змагання з екстремального керування
Цими вихідними на столичному автодромі "Чайка" прихильники швидкої їзди позмагалися в екстремальному керуванні. Дрифтинг - так називається один з видів автоспорту, коли пілоти повинні на високій швидкості постійно рухатись юзом.
Цей вид спорту прийшов до нас із Японії. В середині 60-х років там влаштовували перегони вузькими звивистими вулицями. Зараз гран-прі проводять у Сполучених Штатах та в Західній Європі. А про українських автоекстремалів - у матеріалі Сергія Поліщука.
Щойно розпочалися тренувальні заїзди, як глядачі побачили справжній екстрим. Не пощастило одному з фаворитів змагань - одеситові Віталію Лютому. Пілот розігнав свій "Ніссан" до шаленої швидкості й не впорався з керуванням. Машина врізалась у відбійник. Удар був такий сильний, що бетонна конструкція зсунулась майже на два метри. Сам водій травм не зазнав - його врятував металевий каркас, вмонтований усередину машини. А от для автівки змагання на цьому закінчилися.
Дрифтинг - це дуже екстремальний вид автомобільного спорту. Водії вижимають з автівки максимум. Але одна помилка пілота - і машина може перетворитися просто на металобрухт.
Цей випадок, схоже, вплинув на подальший перебіг змагань. Водії рухались обережніше. Хоча швидкість на таких поворотах сягала ста п'ятдесяти кілометрів на годину. За правилами, для здобуття максимальної кількості очок, машина повинна на заліковій ділянці постійно рухатися в занос. У такій їзді окрім швидкості судді оцінюють траєкторію руху, агресивність керування та кількість диму з-під коліс. Кожен водій для цього користується власною технікою.
Олександр Гринчук, учасник змагань:
- Я очень люблю пользоваться ручником. Для инициации заноса. Для корректировки каких-то моментов, если какие-то ошибки проскакивают. Ручником можно делать очень необычные траектории. Вчера ребята на тренировке наблюдали, что машина вроде бы боком должна улетать с траектории. Я ручником умудряюсь сделать так, что она идет в совершенно другую сторону.
Офіційні змагання з дрифтингу в Україні проводять уперше. У стартовому етапі взяли участь 15 автівок. Усі вони оснащені шестициліндровими турбінними двигунами потужністю понад 200 кінських сил. Такі автівки не для звичайних міських доріг.
Сергій Липський, учасник змагань:
- Она предназначена только для дрифта, по городу на ней не разгонишься. Потому что она жесткая - она сразу пускается в занос. Даже на скорости, если чуть перегазовал ее, тут же начинает таскать. Она сделана для того, чтобы валить боком - не прямо.
Переможець Кубка Федерації дрифтингу визначиться за сумою чотирьох етапів. Наступного разу гонщики вийдуть на трасу за півтора місяця.
Сергій Поліщук, Євген Сакун, К1.