Як протидіяти "Залізному крабові". Перша серія
Штраф за паркування. Вже півроку, як у Києві діють нові правила платного відстою авто. Інспектори з паркування тепер працюють пліч-о-пліч з інспекторами блокування. За невчасну оплату на колесо авто одягають черевика або "залізного краба" - так уже встигли охрестити столичні водії блокувальний пристрій.
Експериментальну партію блокувальних пристроїв виготовили на заводі, проте розказати про нову розробку у службі маркетингу журналістам відмовили - таємниця - військовий завод навіть виробництво промислових об'єктів тримає за 7 печатками, що знаходиться у серці залізного краба ми вирішили розпитати звичайного інженера.
У радянський час наші дії б назвали "промисловим шпигунством". Нову техніку демонструємо професору київського політехнічного інституту. Олександр Шевченко спочатку оцінює пристрій на око.
Олександр Шевченко, викладач факультету конструювання верстатів і машин КПІ:
- З точки зору цієї рами, то це зварено електрозварюванням - лист - звичайна сталь - з точки зору цих лап, то тут є покриття, щоб воно не ржавіло. Якщо взяти тепруга і поцарапати, то можна точно сказати, що це - не закалений метал
Від структури до конструкторського рішення - таку лапку професіонал може виготовити і без креслень.
Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:
- Колесо мають різну товщину і тоді цю лапку можна регулювати вужчою зробити - ширшою - вона телескопіного типу - роздвигається і здвигається.
За дизайн та виконання навіть студентам викладач поставив би за таку роботу не більше трійки.
Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:
- Ну, якість виготовлення бажає кращого, тому що зрозуміло по зварювальним швам по місцям обробки таких от поверхонь - що це болгаркою чи на камені - професійні підприємства так не роблять, тому це видно, що зроблено так кустарним способом.
Аби дістатися серця блокувального пристрою, досить двох ключів-шестигранників та викрутки. Дві хвилини й усі таємні об'єкти на видноті.
Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:
- Це механізми для того щоб розблокувати пристій і заблокувати - за допомогою цього замка після блокування пристрою можна ще замкнути його.
Такі коліщатка виготовляють просто тут у кабінеті. Це завдання для студентів-першокурсників. Аби розібрати та зібрати прилад нам вистачило двадцяти хвилин. По завершенню "промислового шпигунства" - Олександр робить професійно-короткий висновок.
Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:
- В принципі, якщо у шофера є стандартний набір ключів , продається у великій кількості різного типу, то шофер може самостійно зняти цей пристрій з колеса.
Прогалини блокувального закону. Як легально уникнути штрафу та зекономити 100 гривень за звільнення машини.
Ярослав Борбещук, інспектор з блокування:
- Якщо у вас робочий день закінчився - не прийшов власник - що ви робите - знімаю блокувальний пристрій залишаю акт .