Головна Мапа сайту Контакти
RSS
15 вересня 2008
Один день. Україна
Розслідування:

Як протидіяти "Залізному крабові". Перша серія

21:03

Штраф за паркування. Вже півроку, як у Києві діють нові правила платного відстою авто. Інспектори з паркування тепер працюють пліч-о-пліч з інспекторами блокування. За невчасну оплату на колесо авто одягають черевика або "залізного краба" - так уже встигли охрестити столичні водії блокувальний пристрій.

Експериментальну партію блокувальних пристроїв виготовили на заводі, проте розказати про нову розробку у службі маркетингу журналістам відмовили - таємниця - військовий завод навіть виробництво промислових об'єктів тримає за 7 печатками, що знаходиться у серці залізного краба ми вирішили розпитати звичайного інженера.

У радянський час наші дії б назвали "промисловим шпигунством". Нову техніку демонструємо професору київського політехнічного  інституту.  Олександр Шевченко спочатку оцінює пристрій  на око.

Олександр Шевченко, викладач факультету конструювання верстатів і машин КПІ:

 - З точки зору цієї рами, то це зварено електрозварюванням - лист - звичайна сталь - з точки зору цих лап, то тут є покриття, щоб воно не ржавіло. Якщо взяти тепруга і поцарапати, то можна точно сказати, що це  - не закалений метал

Від структури до конструкторського рішення - таку лапку професіонал може виготовити і без креслень.

Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:

- Колесо мають різну товщину і тоді цю лапку можна регулювати вужчою зробити  - ширшою - вона  телескопіного типу  - роздвигається і здвигається.

За дизайн та виконання навіть  студентам викладач поставив би за таку роботу не більше трійки.

Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:

- Ну, якість виготовлення бажає кращого, тому що зрозуміло по зварювальним швам по місцям обробки таких от поверхонь - що це болгаркою чи на камені  - професійні підприємства так не роблять, тому це видно, що зроблено так кустарним способом.

Аби дістатися серця блокувального пристрою, досить двох ключів-шестигранників та викрутки. Дві хвилини й усі таємні об'єкти на видноті. 

Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:

- Це механізми для того щоб розблокувати пристій і заблокувати - за допомогою цього замка після блокування пристрою можна ще замкнути його.

Такі коліщатка виготовляють просто тут у кабінеті. Це завдання для студентів-першокурсників. Аби розібрати та зібрати прилад нам вистачило двадцяти хвилин. По завершенню "промислового шпигунства" - Олександр робить професійно-короткий  висновок.

Олександр Шевченко, викладач факультету конструнстуювання верстатів та машин КПІ:

 - В принципі, якщо у шофера є стандартний набір ключів , продається у великій кількості різного типу, то шофер може самостійно зняти цей пристрій з колеса.

Прогалини блокувального закону. Як легально  уникнути штрафу та зекономити 100 гривень за звільнення  машини.

Ярослав Борбещук, інспектор з блокування:

- Якщо у вас робочий день закінчився  - не прийшов власник - що ви робите - знімаю блокувальний пристрій залишаю акт .

 

 

Телепрограма