Як позбавитися залізного крабу? Друга серія
Залізна хватка Київради - це проти Конституції. К1 продовжує серіал "Залізний краб". Сьогодні розслідування про те, як законно зняти блокувальний пристрій.
Сьогодні ми розкажемо про 3 способи зекономити 100 гривень. Ви дізнаєтеся, за що насправді платять власники заблокованих авто. Отже, юристи проти Київ-пастрансу: на чиєму боці закон.
В Україні затвердили та записали ще в постанові Київради за 2002 рік. А відповідного закону від Верховної Ради у мерії так і не дочекалися. У новоствореній службі про документи на діяльність говорять роздратовано.
Олена Поліщук, директор КП "Киїпастранс":
- Слухайте, немає значення - який це рік і яке це рішення - для мене рішення Київради - це закон.
Михайло Ілляшев, адвокат:
- Мы являемся свидетелями класического случая, когда нельзя, но очень хочется. Весь цинизм ситуации в том, что ты оплачиваешь услуги по разблокированию своего автомобиля - ты не платишь штраф за неправильную паркову,а ты оплачиваешь услуги по разблокировки. Фактически ты не заказываешь 0 тебе их навязываеют, ты их платишь.
У шафі адвоката Михайла Ілляшева - фоліанти українського законодавства, які підтверджують - діяльність Киїпастрансу незаконна. Їм вторує і ця тоненька, проте найголовніша книжечка - Конституція. Стаття 41 другого розділу запевняє - ніхто не може бути позбавлений права власності.
Михайло Ілляшев, адвокат:
- Если они не соответсвуют закону, то они не должны и исполняться, потому что завтра Киевсовет может принять решения, что люди должны ходить по городу с какими то талонами.
Між рядків текст документів уже прочитали автолюбителі - прохання прокоментувати законність порад з інтернету директорка Київпастрансу прийняла в штики.
Олена Поліщук, директор КП "Киїпастранс":
- Навіщо вам це знати? Ви хочете показати це по телебаченню?
Більш говіркими виявилися самі іспектори з блокування. Отже, порада перша - залишити машину до закриття стоянки.
Тетяна Штан, журналіст:
- Якщо у вас робочий день закінчився, не прийшов власник - що ви робите?
Ярослав Борбещук, інспектор з блокування:
- Знімаю блокувальний пристрій залишаю акт". - він не платить - а де я його знайду?
Порада друга - просто відмовитися платити за паркування - у цьому разі складається акт до суду. Щойно двоє понятих поставлять підписи на цьому документі - машину розблокують.
Ярослав Борбещук, інспектор з блокування:
- Якщо людина хоче сплати у судовому порядку, видаємо акт він заполняє своєю рукою - прізвище - номер - і що він дійсно відмовляється сплатити 100 гривень.
Михайло Ілляшев, адвокат:
- На что рассчитано? На то, что ты за 100-200 гривен связываться не будешь, не пойдешь в суд, не потратишь свое время - если дело хоть одно дойдет до суда, то я уверен, что суд займет сторону автомобилиста - присудит только цену парковки - блокировка - это самодеятельность Киевпарсервиса.
Порада третя - замінити заблоковане колесо запасним. Або скористатися приватним евакуатором.
Олена Поліщук, директор КП "Киїпастранс":
- Я не розумію вашої задачі? Ви хочете зняти колесо? Чому Ви хочете зняти блокератор, а не колесо - ви хочете зняти блокератор і колесо?
Михайло Ілляшев, адвокат:
- Я думаю, никто не может помешать тебе снять колесо со своей собственной машины или часным эвакуатором на частное СТО - где с этим блокератором разберуться.
Найчастіше водії скаржаться, що просто не встигають у визначені 5 хвилин придбати необхідний талончик. Ми вирішили провести власний експеримент.
Машина інспекторів приблизно посередині паркувального майданчику - скільки часу необхідно?
До найближчого кіоску ми дійшли за 4 хвилини
Отже, на всю дорогу ми витратили 7 хвилин та 30 секунд
У інспекторів з блокування є норма - кількість автомобілів, які треба заблокувати за день визначена - 11. За 12-ту машину навіть видають премію. За останні 5 місяців блокувальники вже заробили для міського бюджету 3 мільйони гривень.
Михайло Ілляшев, адвокат:
- Поэтому не правильно, чтобы они занимались определением, правильно ли припаркована машина и вывозили - потому что они заинтересованы, чтобы весь город парковался неправильноЮ тогда у них будет больше доход.
Тетяна Штан, Олексій Шматов, Віталій Коваленко, К1