Податкова міліція викрила фабрику з виробництва підробних велосипедів
Велосипеди відомих марок підпільно складають... на Троєщині. Цех із виробництва веломашин податкова міліція виявила у Києві поблизу Троєщинського ринку. Власник міні-підприємства за кордоном купував деталі, а вже тут, на місці, збирали велосипеди. Щодня з "конвеєра" сходило по 5-10 машин.
На ровери ліпили бирки чеських, російських та американських виробників. Увесь товар вилучили. Директор підприємства нестиме відповідальність згідно із чинним законодавством. Ірина Падалко спробувала розібратися, як можна виявити підробку та чи безпечний у використанні дешевий велосипед.
Щоб їздити на велосипеді не потрібно мати права, проходити техогляд і знання дорожніх правил теж ніхто не перевіряє. Безпечність руху велосипедиста залежить лише правильного вибору такого транспорту.
Андрій Хаустов з велосипедом не розлучається вже понад десять років. І на роботу на ньому і на відпочинок. За цей час змінив не одну веломашину. Бувало і травмувався.
Андрій Хаустов, велосипедист:
- Один раз некачественное колесо переднее было, оно просто у меня пополам сложилось, некачественный алюминий в сварных швах вот у меня прошлый велосипед был, алюминевая рама лопнула сзади.
Свій теперішній ровер Андрій зібрав власноруч. Кожну деталь добирав прискіпливо. Обійшовся велосипед у дванадцять тисяч гривень.
Андрій Хаустов, велосипедист:
- Нужно стараться выбирать вел от именитых производителей, за имя - это буде немного дороже, но это будет стоять жизни, ребята многии разбивались.
Оцінити велосипеди на українських ринках нам допоможе Володимир. Він вже десять років займається веломашинами. Спочатку ремонтував, а потім і власний магазин відкрив. На ринок ідемо з прихованою камерою. Це один iз павільйонів на Троєщині. Тут велосипеди і збирають, і продають. Перше, що помічає Володимир - це вже подерті наклейки і рама з різними наворотами.
Тут і фірмові велосипеди і китайські, ціна на всі до дев'ятисот гривень. Гарантія - місяць.
Ось що може статися з неякісним велосипедом під час їзди. Через ненадійно запаяні шви на рамі - при різкому повороті або стрибку може відламатися рульова частина. Рама з неякісного алюмінію - дає тріщину, при наїзді на перешкоду дешеве колесо згинається.
Володимир пояснює нам, як відрізнити оригінальний ровер від підробки. Володимир надписи на раме должны быть покрыты лаком. Многие подпольные производители они сеябя не утруждают покраской рамы качественно, а просто берут наклейки, клеят сверху на раму и выдают таким образом за хороший вел.
При виборі веломашини варто звернути увагу і на цінУ - якісний ровер коштує не менше тисячі гривень. І має гарантію - рік і більше.
Володимир Малеванець, директор веломагазину:
- Все производители извесные, они все предоставляют гарантию на вел, гарантия мин 1 год. а что касается рамы", то там от 5 лет. Нелегальные производители подпольные, они либо вообще не предоставляют гарантию, либо на несколько мес., но покупатель, который столкнется с проблемой ремонта вряд ли он сможет у них потом что-нибудь с ним сделать.
Іще доказами справжності товару є серійний номер вибитий знизу на рамі та розмір цієї ж рами в дюймах. Продавець має зіставити цю цифру зі зростом покупця і так підібрати відповідний велосипед. (Графіка) 13-14 дюймів підходить людині зі зростом 160 сантиметрів 15 - 170, 17 - 180, 19 - 190, 21-22 дюйми - метр вісімдесят - два метри.
Фортуна велосипедиста - у прямому сенсі в колесах. Тому щоб не піймати палицю у шпиці - варто уважно перевірити на міцність їх конструкцію.
Володимир Малеванець, директор веломагазину:
- Он пердставляет из себя каплю, здесь идет наружный обод не позволяет деформации при езде.
Свій велосипед Андрій Хаустов вважає цілком надійним. На українських дорогах він його вже протестував, тепер планує випробувати в Тибеті.
Ірина Падалко, Євген Сакун, Павло Лисенко, К1