Головна Мапа сайту Контакти
RSS
25 вересня 2008
Один день. Україна

Українські та німецькі інженери представили нову розробку - робота-охоронця летовищ

21:02

Окрім нових літаків на виставці демонстрували і надсучасних охоронців аеропортів. За безпеку летовищ тепер відповідатимуть роботи. Машини-розвідники виїджатимуть туди, де людям працювати смертельно небезпечно. З українсько-німецькою розробкою роботом Краузером познайомилася Тетяна Штан.

Цій машині не потрібен водій у кабіні. Кермо міцно стискає в руках Фретер Зьонке - це він програмував робота. Радіоантена передає дані на ноутбук. Клавіша F - праворуч, клавіша C - ліворуч, обидві разом - розворот на місці.

Робот Краузер - спільна розробка українського та німецького підприємств. Машину-розвідника створили, аби охороняти аеропорти там, де людина працювати не може. Витвір зі сталі й пластику проходить крізь вогонь, воду і смертоносні гази. Дорогу фіксують відеокамери.

Згори встановлено додаткову відеокамеру, оператор сам обирає ракурс, стежити можна навіть за небом.

Фретер Зьонке, оператор робота:

- Камера може обертатися, нахилятися в різні боки - це універсальна центральна камера стеження. Ця камера поруч - додаткове обладнання, може реагувати в тому числі й на тепло.

Цей пристрій - ніс машини. Пучок лазерних променів самостійно сканує дорогу, якою пересувається робот. Лазери виявляють перешкоди на відстані до 60-ти метрів.

Фретер Зьонке, оператор робота:

- Тут усе діє за принципом зміни відстані. А саме - виділяється дуже багато променів і вони доходять до об’єкта. А якщо виникли перешкоди - час проходження зменшується. Різниця часу дає можливість виміряти відстань.

Максимальна швидкість - 40 кілометрів на годину. Її робот розвине, якщо натиснути клавішу 9, найповільніше пересуватиметься, якщо натиснути 1. Швидкість залежить від дороги. Маршрут можна скласти завчасно.

Фретер Зьонке, оператор робота:

- Цей прилад для навігації система джіпіес. За її допомогою можна запланувати маршрут. Безпілотний робот може навіть самостійно оминати перешкоди.

А ось без водія машина не заведеться - дизельний двигун. Це для його вентиляції створено боковий отвір. Другий кондиціонер для комп’ютера, що схований під капотом, там зберігаються всі розвіддані. Головний директор українського підприємства-розробника Олександр Осадчий вирішив сам випробувати техніку, дорогу обирає Фретер Зьонке.

Олександр Осадчий, генеральний директор ДП ВО "Київприлад":

Не касаясь двигаемся куда пожелает програмист - чудесная машина.

Тетяна Штан, Євген Сакун, К1.

Телепрограма