Крилата Україна. Полтавський гелікоптер
Альтернатива чи конкуренція автомобілям. На міжнародному авіасалоні в Гостомелі показують гелікоптери - загалом іноземного виробництва. Але є один український - АК 1-3. Його повністю зробили у Полтаві.
Тепер виробники хизуються і... працюють над новими версіями. Мовляв, така "машина" популярна. К1 продовжує серіал "Крилата Україна". Всі достоїнства українського гвинтокрила вивчала Алла Щоличева.
Це найбільше достоїнство гелікоптера - чесно зізнається виробник. Але відвідувачам на виставці не втомлюється нахвалювати своє дітище. Цей красень - єдиний двомісний вертоліт, зроблений на теренах вітчизни. Сто п’ятдесят тисяч доларів - і він ваш.
Ігор Політучий, директор конструкторського бюро "КБ Аерокоптер":
- Здесь применены такие материалы, вот шасси титановые, подкосы, балка алюминиевые, композитные ,то есть эти материалы не ржавеют.
Маленький та легкий, але надійний. Девіз, з яким п’ять років працювали полтавські конструктори.
"Начиння " вертольота вони спеціально не ховали. Бо так зручніше пілоту.
Ігор Політучий, директор конструкторського бюро "КБ Аерокоптер":
- Для того ,чтобы перед полетом все осмотреть нужно снимать все, а потом опять ставить. Поэтому, мы сделали такую конструкцию, где можно заглянуть посмотреть и все увидеть.
Двигун на "машину" встановили японський. Бо в Україні подібних не випускають. Максимальна висота, на яку гелікоптер піднімається з двома пасажирами - три тисячі метрів. У бак виробники рекомендують заливати 95 бензин. При попутному вітрі сімдесят два літра вистачить, щоб долетіти з Києва до Полтави. Це приблизно 350 кілометрів.
Анну приваблює не тільки гарний огляд, простора кабіна і м’які сидіння. Дівчина ще вчиться пілотувати вертольотом, але вже впевнилася в зручному керуванні:
- Педалями регулируются развороты вокруг своей оси. Ручкой регулируются наклоны. Вперед назад вправо влево. И вот этой ручечкой регулируется поднятие вверх вниз. И обороты двигателя как на мотоцикле.
Ніяких "наворотів". Всі прибори стандартні. На замовлення, можуть встановити систему супутникової навігації. Щоправда, попереджувальні таблички в кабіні всі - російською. Виробники запевняють, невдовзі АК 1-3 стане конкурентом не тільки елітним, а й звичайним авто.
Посадити такий гвинтокрил можна на будь-яку тверду поверхню. До того ж його зручно паркувати. Адже місця для цього потрібно не більше ніж для машини.
Вивести вертоліт, наприклад з гаража, під силу одному. Поставити його на колеса - забирає менше хвилини. А далі справа сили.
Зараз конструктори у Полтаві не розгинаючи спини працюють над двома модифікаціями гелікоптера. Уже наступного року новинки з’являться в українському небі.