Крилата Україна. Ан-70 - хвостата вантажівка
Десять років випробовувань. Мрії про фінансування і майже розлучення українських і російських авіаційників. Така доля унікального літака родини Антонових. Військово-вантажний АН-70 існує в єдиному екземплярі.
На міжнародному авіасалоні "Авіасвіт- 21", який сьогодні закрився під Києвом, вирішили дати ковток повітря "сім-десяткам". Уже наприкінці наступного року в Україні з'явиться модернізована серійна машина. К1 завершує серіал Крилата Україна. Який він - Ан-70
Дітище радянських конструкторів. Він злетів у небо вже незалежної України. У цього літака родини Антонових унікальні можливості і складна доля. Йому не портібен аеродром, щоб злетіти або приземлитися. Завдяки таким гвинтам і двигунам машині вистачає всього трьохсот метрів ґрунтової злітної смуги. Це втричі менше, ніж потрібно звичайним апаратам.
Понад десять років Віталій Пугачов організовує і проводить випробовування літака. Нам показує апаратуру, яка зберігає тисячі таємниць.
Віталій Пугачов, провідний інженер з льотного випробовування АН-70:
- Это в тридцатые годы там летчик пришел с полета написал летную оценку, ведущий инженер планшетку сдал, и этого было достаточно сейчас, чтобы самолет защитить перед заказчиком, перед военными (скл) для того чтобы его защитить нужно всю эту информацию объективную предоставить.
Цей літак уже відновлювали після аварії. Кілька років тому в нього відмовив двигун під час зльоту. Провели аварійну посадку. Відтоді у кабіні висить ікона.
Андрій уже звик сидіти на парашуті. Він пілот-випробовувач, котрий годинами може нахвалювати "рідний" літак.
Андрій Спасібо, пілот-випробовувач АН-70:
- Штурвал, как вы видите, можно двигать почти пальцами. При этом вот эта стотонная машина буквально двумя пальцами, но при этом с теми характеристиками чтобы это было безопасно и удобно в пилотировании.
Дванадцять тисяч метрів над землею - максимальна висота, на яку піднімалася "сімдесятка". Про її місткість складають легенди.
Площа вантажної кабіни майже 80 квадратних метрів. Це єдиний літак на якому можна перевозити війькову техніку будь-яких габаритів. Але поки що тут тільки величезна драбина, тому що крилату машину ще досі випробовують.
Це АН сімдесятий - тільки в двадцять разів менший. На цій моделі конструктори демонструють його вантажні можливості. Три бойові машини десанту - тільки частина. У цьому салоні одночасно можуть перевозити і техніку, і людей.
- Всего, когда полностью самолет будет оборудован, установлены соответствующие дополнительные сидения, то 110 десантников с вооружением, это много. Видите такая пунктирная осевая линия, и здесь устанавливаются кресла, одни лицом сюда сидят, другие туда. Вот так вот.
У цей транспортний люк заїжджає танк із піднятим дулом. Щоправда, тільки один. Максимальний вантаж, який піднімає крилата машина, сорок сім тонн.
Десятиліття випробовувань зістарило технічне обладнання. Інженер зізнається, всю пострадянську електроніку необхідно міняти. Проте українці однаково пишаються унікальним літаком. Бо конкуренти ще малюють, а ми вже літаємо.
Алла Щоличева, Володимир Самченко, К1