Українці опановують новий транспортний засіб
Електромобілям - дорога і в Україні. Поки бензин не поспішає падати у ціні, українські ентузіасти освоюють транспорт, який працює від розетки до розетки. Cігвей може їздити без підзарядки 40 кілометрів поспіль і розвиває максимальну швидкість до 20-ти кілометрів на годину. Цей вид транспорту винайшли лише шість років тому в США, а його вже осідлав навіть президент Джордж Буш. Диво-пристрій приборкувала Тетяна Козирєва.
Тетяна Козирєва, журналіст:
- У цього електричного скутера немає ані гальм, ані педалі газу. Щоб рушити з місця, треба просто нахилитися вперед і відхилитися, щоб загальмувати.
Що це таке? Як воно працює? І скільки коштує? Ці три запитання перехожих лунають щоразу, як тільки він виїжджає покататися на сігвеї на вулицю.
Роман Кузьміч, приборкувач сігвея:
- Сигвей работает по принципу гироскопа - это раскрученные, как юла, такие вот маленькие устройства, которые имеют электронные датчики. Обработка компьютером ждет сигнала - и на двигатель подается нагрузка в разные стороны для того, чтобы он всегда держал равновесие. А Буш? Да он, наверное, просто не словил равновесие. Да он и не упал по сути - это, наверное, такая тонкая пиар-акция.
Зі слів Романа, впасти з сігвея неможливо ще й тому, що майже усі системи у нього дублюються.
Роман Кузьміч, приборкувач сігвея:
- Это вот руль, который вправо-влево делает повороты, это сама платформа, в которой находятся компьютеры и гироскопы, двигатели очень компактные, прикреплены к платформе, и на них колеса. Батареи - вот одна и вторая.
Ключ у цього електричного скутера дистанційний. Вмикає, вимикає, показує пробіг, швидкість, заряд акумулятора. Є у нього навіть функція проти крадіжки.
Роман Кузьміч, приборкувач сігвея:
- Вот нажимаем на замочек, и он перехордит в режим. Он стоит в таком положении, но если его кто-то дернет, он начинает вот так кричать и никуда не едет, колеса блокируются. Если кто-то его кинет в багажник и увезет, все равно его без этого ключа никто не включит, потому что ключ имеет большую степень защиты - его может изготовить дилер или завод-изготовитель.
Цьому позашляховику не страшні ні пісок, ні трава. Саме за невибагливість, мобільність та невеликі розміри він користується шаленою популярністю за кордоном у патрульних, листонош та гравців у гольф.
Роман Кузьміч, приборкувач сігвея:
- Можно даже … показывать фокусы. Ездить без рук не рекомендую никому, конечно. По правилам, должны быть наколенники, шлем, вся амуниция. Также есть огромное количество аксессуаров: это фонарики разнообразные, сюда и сюда крепятся сумки, сирены, даже если это вариант для полицейских.
Зрозумівши перспективність цього винаходу в умовах постійних заторів на дорогах і дорогого бензину, Роман два роки тому взявся сігвей продавати. Задоволення це не з дешевих - коштує як середнього класу авто - 12 тисяч доларів.
Роман Кузьміч, приборкувач сігвея:
- Когда человек становится на сигвей - сразу: "Что это такое, Боже!!!" Масса позитивных эмоций, поєтому сигвей пользуется популярностью как подарок. Когда у человека все есть, и ему не знают, что подарить - часы, автомобили - ну все он видел, а сигвей - это оригинально и как-то по-новому.
Беруть їх і на прокат - найчастіше із рекламною метою. Людину з листівками, зазвичай, оминають, а до приборкувача сігвея самі сходяться.
Тетяна Козирєва, Сергій Килимник, К1.