Ужгород перетворився на мекку для шопінг-туристів з Євросоюзу
Світова фінансова криза тільки погіршила становище у країнах і без того нестабільних. Тепер уже з Шенгенської зони до України потягнулися каравани охочих натягати дешевої рибки. Адже після вступу до ЄС країн-новачків ціни на внутрішньому ринку підняли. Але громадян європейськими "зарплатами" так і не потішили.
Найбільшою популярністю в гостей України користуються харчі, цигарки й горілка. Один із найпопулярніших осередків торгівлі - Ужгород. Туди прямують перекупники із сусідніх Словаччини та Угорщини. Наша кореспондентка Тетяна Штан дізнавалася, як живеться громадянам цих країн після вступу до ЄС.
Тетяна Штан, журналіст:
- Ужгород перетворився на туристичну мекку для мешканців Євросоюзу. Щодня сюди приїжджають близько десяти ось таких автобусів. Цей із Словаччини. На все про все у шопінг-туристів 4 години.
Пенсіонерки Анна та Марія до Ужгорода приїхали з міста Пряшіва, що у Словаччині - це за 170 кілометрів від кордону з Україною. Продукти купують без розбору, українські гривні переводять у словацькі крони, що дешевше - беруть.
Пакунки з продуктами підносять до автобуса. За кілька годин в цьому багажнику вже не залишиться порожнього місця. Разом з Анною та Марією в Ужгород зробити тижневі закупки харчів приїхало півсотні їхніх співвітчизників.
Марія, шопінг-туристка зі Словаччини:
- У нас ні до чого не можна докупитися. Тепер, після вступу до Євросоюзу, ціни просто скажені.
Легкий перекус перед новим забігом на ринок. Будетброди з ковбасою Марія взяла з дому - там хоч ковбаса і дорожча, проте з м'ясом. За перший раз її подруга Анна встигла купити не багато.
Цигарки та горілка - основні товари, які цікавлять іноземців, за кордоном вони більш як втричі дорожчі. Не меншою популярністю користуються цукерки, на ужгородському ринку вісім з десяти покупців солодощів - іноземці.
Вікторія, продавець:
- Українські цукерки люблять будь-які - дорогі, дешеві.
За українськими цукерками угорець Арпа приїжджає щотижня. За раз на ринку залишає близько тисячі гривень.
Арпа, шопінг- турист з Угорщини:
- Здесь меньше стоит, такое туристы могут покупать. У нас в два раза больше стоит.
За прилавком з крупами шопінг-туристів вже не виглядають. Ціна українських зернових з літа різко зросла, словацькі тепер дешевші. Беруть лише цукор - але мішками.
Микола, продавець:
- Вони переважно приїжджають в суботу, в неділю не ходять. У вівторок більше словаків, аніж наших людей.
На речовий ринок словаки йдуть найперше за дешевим китайським одягом. Спортивне взуття беруть одразу всій родині.
Валерій, продавець:
- Вот такие модели - 120, 100, 150 гривен. Они ведь там бедно живут в ЕС, не от хорошей же жизни сюда едут.
За кілька годин багажник автобуса забитий вщент: прдуктову та речову гору увінчує дитячий велосипед - він сьогодні остання покупка. Автобус з шопінг-туристами вирушає додому, за тиждень вони знову повернуться.
Тетяна Штан, дмитро Паденко, К1.