Київ білбордів. Стоп, реклама!
Бій рекламі на будинках! Мер Києва Леонід Черновецький видав розпорядження, згідно з яким у столиці повністю призупинена видача дозволів для розміщення рекламних засобів на будівлях. Чиновники обіцяють, що столиця очиститься від зайвої вуличної реклами. Однак експерти цього ринку вважають, що реклами на вулицях не поменшає. К1 розпочинає серіал "Київ білбордів". Перша серія від Романа Бочкали - "Стоп, реклама".
Вже півроку як на цьому будинку, що на вулиці Дмитрівській, встановили величезний банер. Тепер вигляд із вікна - "в клітинку".
Марина Чмилева, мешканка будинку:
- Уже монтировали все крепления, и ребята говорили: "A что, вы не хотите? Она вам не мешает." Она нам мешает по той простой причине, что она свет закрывает, уже окна не моются сто лет.
Міські чиновники запевняють: подібні проблеми позаду. Kиївський міський голова заборонив розміщувати рекламу на будинках та спорудах.
Андрій Корженко, голова Міського управління з питань реклами:
- Один з прикладів, чому сталося це розпорядження - банер у центрі міста. Він розміщений відповідно до дозволу, але зважаючи на численні скарги мешканців, ми були вимушені звернутися до власників цього банеру.
В Асоціації зовнішньої реклами вважають, що розпорядження мера лише погіршить ситуацію. Мовляв, для одних рекламних компаній заборона діятиме, обрані ж зможуть легко її обійти.
Артем Біденко, голова Всеукраїнської асоціації зовнішньої реклами:
- З моменту приходу Леоніда Черновецького до влади, фактично призупинена видача дозволів. Їх отримують тільки вибрані компанії, які мають відношення до оточення Черновецького. Вони ж ставлять усю цю рекламу, яка є.
Роман Бочкала, журналіст:
- Аби прибрати рекламу, мешканці цього будинку на Дмитрівській звернулися до ЖЕКу. Пройшло три місяці, але відповіді досі немає. Чому - зараз спробуємо дізнатися.
Борис Іванов, директор ЖЕКу:
- Вони мені нічого не платять, вони платять тільки місту. Місто видає все.
ЖЕКи не вирішують, якій рекламі височіти на будівлях, а якій - ні. Голову цього комунального підприємства Бориса Іванова це аж ніяк не влаштовує. Він навіть заборонив будь-кому підніматись на дах без його дозволу, аби новий білборд не причепили.
Борис Іванов, директор ЖЕКу:
- Кто б не говорил, хоть даже Черновецкий - сначала мне позвоните, тогда я дам разрешение.
Загалом у столиці понад 35 тисяч зовнішніх рекламних носіїв. Річний обсяг ринку становить 100 мільйонів доларів. Експерти кажуть, що в Києві зовнішньої реклами вже більше, ніж у Москві. Дійшло до того, що рекламою обвішали історичну частину Києва. Це - Хрещатик, а це - Поділ. Два роки тому реклами тут майже не було. Тепер чиновники вирішили виправити ситуацію.
Геннадій Давидов, заступник начальника Київського управління з питань реклами:
- Центральную часть вообще освободить от рекламы, чтоб она не отвлекала участников дорожного движения, не загромождала фасады. Чтобы город смотрелся как город.
Артем Біденко, голова Всеукраїнської асоціації зовнішньої реклами:
- Дуже смішно мені це чути, бо я знаю, що завдяки цим людям реклама з'явилася в історичному центрі - там, де її ніколи не було, наприклад, при попередньому мері.
Рік тому Київська мерія вже забороняла рекламу на фасадах - теж тимчасово. Однак ситуацію це не покращило. Як для мешканців цього будинку, так і для решти киян.
Наступного дня ми продовжимо тему зовнішньої реклами у Києві та розкажемо вам про те, як мешканці столиці потерпають від "сяйва білбордів".