Головна Мапа сайту Контакти
RSS
9 жовтня 2008
Один день. Україна

Київ білбордів. Нестерпні промені

21:04

Ми продовжуємо тему зовнішньої реклами в українських мегаполісах. Сьогодні йтиметься про білборди, які своїм нічним світлом не дають спокою мешканцям столиці. Виявляється, з цим можна боротися, але треба обійти купу інстанцій та довести, що реклама вам дійсно заважає. Як позбутися зайвих вогнів, знає Роман Бочкала.

У центрі Києва ліхтарі вже практично не потрібні - рекламні вогні світять так, що аж занадто. Через це Алла Кривенко втратила сон.

Алла Кривенко, мешканка Києва:

- А жильцов, видимо, и не надо спрашивать. Мы вроде как уже здесь и не присутсвуем.

А це - набережна Дніпра. Тут встановили величезний відеоекран. Водії скаржаться, що тепер не видно світлофора - вся увага на рекламу.

Ігор, водій:

- Бегают красные, зеленые, желтые шарики под цвет светофора, и водитель не видит, что действительно показывает светофор. Из-за этого может быть ДТП.

Стаття 16 Закону України "Про рекламу": "Освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків". Аби довести, що реклама порушує ваші права, потрібно звернутися до санепідемстанції. Ця установа визначає рівень освітлення ось таким приладом - люксметром.

Нічне освітлення не повинно перевищувати показник 30 люксів. Це навіть менше, ніж сяйво від місяця. Якщо санепідемстанція довела, що рівень освітлення перевищує норму, то можна сміливо звертатися до прокуратури.

На столі у слідчого - купа фотографій білбордів, є і протест з вимогою прибрати нічні рекламні вогні на одному з будинків.

В'ячеслав Мармиш, начальник відділу захисту прав громадян м. Києва:

- Це нове явище, що реклама може негативно впливати не лише в естетичному плані, за своїм змістом - це також на даний час є важливим питанням - а і зовнішньо, в тому числі шляхом освітлювання.

Роман Бочкала, журналіст:

- Я знаходжуся всередині рекламної стели. Звичайно, вона ще не працює - зараз іже монтаж. Довжина цієї конструкції - 9 метрів. Аби вона запалала світлом, тут всюди будуть встановлені подібні лампи.

Цим хлопцям що яскравіше - то краще, вони роблять рекламу. Нові технології дозволяють робити штучне освітлення навіть сильнішим за денне.

Євген, рекламник:

- Открытый неон - он как в ночное время в два раза ярче светит, так и в дневное.

Як ми дізналися, при укладанні договорів з рекламодавцями, мерія не змушує вказувати рівень освітлення. Обговорюється лише зовнішній вигляд майбутньої реклами.

Андрій Корженко, співробітник управління з питань реклами у м. Києві:

- Рівень освітленості ніде не прописаний, тобто при визначенні рівня кожен може на свою думку сказати по-іншому.

Тож поки міське управління з питань реклами не почне вимагати дотримання норм освітлення, кияни будуть змушені бігати по інстанціям та доводити свою правоту. Або робити як Алла, яка вже звикла завішувати на ніч вікна щільною тканиною.

10-го жовтня дивіться продовження "рекламного серіалу". Ми розповідатимемо про білборди, що встановлені законно. Як виявляється, таких у столиці дуже багато.

Телепрограма