Міст Патона потребує реконструкції
5 листопада мосту Патона виповнюється 55 років. Один із найстаріших мостів Києва називають інженерним дивом академіка Євгена Патона. Це перша у світі суцільнозварна мостова конструкція. За півстоліття її жодного разу не ремонтували. Архітектори вже давно говорять про необхідність реконструкції. Її планують розпочати за 2 роки. Про найдовший символ української столиці - Маркіян Перетятко.
Тут, просто під мостом Патона, розташований головний офіс тих, хто обслуговує всі столичні автопереходи через Дніпро. Звідси видно, як поступово старіє споруда. Адже проїжджа частина регулярно оновлюється, а ось основу не реконструювали жодного разу.
Маркіян Перетятко, журналіст:
- Для того, щоб побачити, що відбувається під мостом, треба дійти хоча б до першої опори, а це - 56 метрів. Хоча з огляду на комфорт, можна рахувати і в сантиметрах.
На цьому непростому шляху нас супроводжує майстер-автошляховик. Ось ми вже й на найближчій опорі. Тут іржа повсюди.
Андрій Марценюк, старший майстер КП "Київавтошляхміст":
- Як бачите, тут корозія металу. Іржа вже просто відшарувалася з так званого 35-го кутка, за роки служби він зменшився до 27-25 міліметрів.
Втім, у проекті оновлення мосту - а його технічне обґрунтування вже схвалили - вирішили залишити металеві конструкції на місці.
Василь Мельниченко, головний інженер КП "Київавтошляхміст":
- Головні балки не втратили несучу спроможність, вони втратили тільки товарний вигляд. Їх зачистити, пофарбувати - і вони будуть працювати іще аналогічний термін.
Фарбували балки востаннє ще на початку 80-х. Тепер забарвлення стінам надає іржа. Синій колір - тільки поруч із берегом. Тут експериментували, яка фарба краща. Але балки так і залишилися без захисту.
Алла Борисова, начальник технічного відділу КП "Київавтошляхміст":
- На это нужны большие суммы денег, которые, к сожалению, за все это время не были выделены. Покраска моста планируется только при выполнении реконструкции сооружения.
З точки зору безпеки, гірші справи із залізобетоном. Знизу плити, на якій розміщена проїжджа частина, видно корозію оголеного армування.
Андрій Марценюк, старший майстер КП "Київавтошляхміст":
- Ви бачите, що вже відбилося відшарування бетону, залізобетонна балка потребує заміни. Від цього відбувається просадка залізобетону на самому полотні, тріщини і тому подібне.
Залізобетонну плиту вирішили демонтувати - замість неї покладуть металеву.
Василь Мельниченко, головний інженер КП "Київавтошляхміст":
- Металеві конструкції в разі їх нормального захисту в період будівництва будуть служити довго - аналогічно як служать головні балки даної споруди.
За розрахунками "Київавтодору", до 2012-го року міст виглядатиме ось так. Металева плита не лише додасть витривалості споруді, а й дозволить розширити проїзну частину. Щоправда, додасться лише одна смуга. Там, де зараз реверсний рух, встановлять перегородку безпеки, а з кожного боку обіцяють по чотири смуги.
Маркіян Перетятко, Геннадій Анікеєнко, К-1