Український пенсіонер сконструював електромобіль
Український електромобіль. Він уже є. Щоправда, на дорогах його поки не побачиш. Пенсіонер, що зробив його самотужки, керує машиною на території гаражного кооперативу, бо поки не має дозволу міліції.
Тим часом у світі електромобілі набувають дедалі більшого поширення. Адже вони менше псують екологію. Нещодавно німецька влада схвалила встановлення в Берліні п'ятисот заправних пунктів для таких машин. Про електромобілі в Україні більше знає Маркіян Перетятко.
Доступ до розетки на півдня - ось усе, що потрібно цій машині, аби проїхати 120 кілометрів на швидкості 50 кілометрів за годину. Можна і швидше, але тоді заряд батарей вичерпується раніше. Валентин Михайлович сконструював цього автомобіля самотужки. За американські акумулятори заплатив дві тисячі доларів, а електричну схему скомпонував так, аби батареї служили довше.
Валентин Гербштейн, самодіяльний автоконструктор:
- Заманчиво, когда говорят, что стоимость пробега 100 километров - 3-5 гривень, и это правда. Если не учитывать стоимости аккумуляторов, которых может хватить на год, может, на два. И тогда выигрыш экономический - чисто символический, если будет вообще.
Тож свою машину Валентин Михайлович створює без наміру зробити її прототипом серійних авто. Навіть корпус - з нержавійки. Щоб був довговічнішим.
В таких умовах на власному дворі під Києвом конструктор намагається створити експериментальні зразки електромобілів для промислового виробництва. Цей етап має назву "натурне макетування". Ось тут створюється кузов автомобіля, а тут - шасі.
Микола Іванович розробляв обшивку для космічного корабля "Буран", тепер мізкує над тим, яку конструкцію повинні мати екологічні авто. Навіть проект державної програми екомобілебудування написав. Але на владу не чекає.
Микола Парафенко, інженер:
- Поки вони там зрозуміють нагорі, поки знайдуть кошти… Я намагаюся створити три зразки: один вантажний варіант і два легкових - класу А.
Те, що в українських конструкторів тільки в планах, у світі вже у серійному виробництві. Ось перший офіційний гібрид в Україні. Під капотом - два двигуни поруч. Починає рух електромотор, після чого заводиться бензиновий двигун. Він же й заряджає акумулятори. Щоправда, заряду батарей вистачає максимум на 2 кілометри.
Олег Василевський, головний редактор автомобільного журналу:
- Такое количество энергии, которого было бы достаточно для того, чтобы автомобиль имел запас хода 400-500-600 километров на одной зарядке, невозможно. Иначе с собой нужно возить прицеп с батареями. К сожалению, многообещающие литий-ионные батареи еще недостаточно совершенные для того, чтобы их использовать в автомобилях. У них бывают проблемы с перегревом, с коротким замыканием и т.д.
Такий гібрид у місті витрачає п'ять літрів бензину на сто кілометрів, і за економічністю не відрізняється від аналогічної машини на турбодизельному двигуні. Хоча коштує на кілька тисяч євро дорожче.
Маркіян Перетятко, Сергій Дубінін, Максим Чеблін, К1