Верховна Рада прирівняла "Волги" до "Мерседесів"
Верховна Рада зробила автомобілістам подарунок, щоправда, зі знаком мінус. Податки на автомобілі збільшилися, для деяких машин аж у семеро. І все через те, що нові тарифи підв’язані під об’єм двигуна. Чим більша кубатура, тим і більший податок. Натомість, автовласники вважають цей закон несправедливим і пропонують закладати суму транспортних зборів у вартість бензину. Мовляв, хто більше їздить, той нехай і платить.
Веніамін Трубачов, журналіст:
- Відтепер автомобілістам доведеться державі більше. Сума податку одразу зросла у декілька разів. Нововведення у першу чергу вдарить по власниках старих автомобілів з великим об’ємом двигунів. чи
У Михайла Ланковенка - "Волга", її двигун трохи більше ніж дві цілих дві десятих літра. За законом, саме автомобілі з такою кубатурою і вище потрапили під найбільші розцінки. Після підвищення податку Михайлу треба платити, як і власникам дорогих іномарок. Якщо досі віддавав близько п’ятиста гривень за два роки - то зараз платитиме державі у сім разів більше.
Михайло Лановенко, власник автомобілю "Волга":
- Цього року мені доведеться заплатити за техогляд до 2011 року - три з половиною тисяч гривень по діючим ставкам транспортного збору, це велика сума і вона складає - півтори мої заробітні плати місячні.
А це одні з найдорожчих автомобілів, преміум-клас - вони стоять біля будівлі Кабінету міністрів, возять українських чиновників. Якщо платити податок на такі машини - вийде трохи більше, ніж за "Волгу" Михайла, але не набагато. Костянтин Мєшковой знає про автомобілі практично все. І з калькулятором у руках доводить несправедливість нового податку, який практично урівняв машини вартістю у сотні тисяч доларів - зі старими радянськими.
Костянтин Мєшковой, експерт з автомобілів преміум-класу:
- Я умножаю на 120 гривен в год за 100 кубиков, у нас получается – 3840. Это за один год человек будет платить транспортный сбор за Мерседес, с объемом 3,2 двигателя
Незначне підвищення чекає на власників автомобілів з об’ємом двинула від півтори до тисячі восьмиста сантиметрів кубічних - доведеться платити по сім гривень. Десять - треба викласти за машини з двигуном до двох цілих та двох десятих тисяч кубічних сантиметрів. Якщо більше - то сума зростає одразу до сімдесяти п’яти гривень за 100 кубів. І найскладніше власникам автомобілів з кубатурою понад три тисячі - вони будуть платити державі - 120 гривень.
Намагались наповнити бюджет за рахунок власників дорогих машин, а вийшло навпаки, - каже депутат Андрій Павловський, який голосував за закон із такими тарифами. Але відповідальності з себе не знімає і вже пропонує знизити податок.
Андрій Павловський, народний депутат, фракція БЮТ:
- Просто депутати профільного комітету і взагалі Верховної ради цього питання недогледіли - поклались на кваліфікацію міністерства фінансів. Це життя, халепа і думаю вже на наступній сесії це питання виправимо
- Я читав, але якраз не звернув увагу, що попадають під оподаткування - бо сам закон був дуже великий, там сторінок сорок - я по діагоналі подивився. Бо в принципі транспортний збір треба підвищувати, але не в рази як це було зроблено
За такі помилки народних обранців у - прямому розумінні - розплачуються тисячі таких автовласників як Михайло. Їх прирівняли до заможних українців - принаймні на папері. Але люди одразу просто не можуть заплатити тих сум, які прописані у законі. Тож із колегами автомобілістами вже збираються на акції протесту.
Веніамін Трубачов, Олег Невядомський, Микита Ісайко, К1