Нульова температура шкодить дорогам
Нульова температура шкодить дорогам. Асфальто-бетонне покриття руйнується, і утворюються ями. Відповідно, зростає й кількість зламаних автомобілів, які потрапляють у вибоїни. Повноцінно ремонтувати шляхи автодорожні служби теж не можуть - технології не дозволяють класти асфальт за такої погоди. Тож обходяться латочним ремонтом, який не рятує. Що залишилося від київських доріг - бачив Веніамін Трубачов.
Веніамін Трубачов, журналіст
- Ось таких ям на київських дорогах тисячі. Подібні вибоїни після дощу заливає водою і їх практично не видно. Тож їздити стає удвічі небезпечніше. Якщо на машині втрапити сюди навіть на малій швидкості - можна залишитись без коліс.
Олександр Блюс по ямах уже наїздився. Його машині більше десяти років. В Україну пригнав із Німеччини. Якщо там автомобіль їздив безвідмовно, то на вітчизняних дорогах багато не покатаєшся. Ремонтувати ходову доводиться мало не щороку. І кожного разу треба викладати кругленьку суму - як мінімум дві з половиною тисячі гривень.
Олександр Блюс, власник авто:
- Несколько раз залетал собственно говоря. Ходовую надо делать по новой за 15 тысяч убитая ходовая, это абсолютно ненормально. Ходовая разбивается. Разбивается она по неровным дорогам, по разбитым дорогам, при попадании в какие-то ямы.
Окрім глибоких вибоїн на дорогах трапляються і перепони. Валерій Мазуренко їхав на роботу, а напоровся на шматок залізобетонної плити, яка лежала на проїжджій частині. Показує навіть залишки фарби. У підсумку - ремонт більше ніж на шість тисяч гривень.
Валерій Мазуренко, власник авто:
- Я принял левый ряд, пытался смотреть из-за угла не выезжают машины и не заметил, что там лежит треугольная плита, наехал на нее и повредил себе порог.
У Київавтодорі про проблеми на дорогах знають, але зараз робити капітальний ремонт не можуть. Лагодити дороги будуть, коли середньодобова температура перевалить за плюс п’ять за Цельсієм. Така технологія роботи з асфальтом. А зараз латають дірки лише спеціальним "холодним асфальтобетоном".
Георгій Глінський, генеральний директор комунальної корпорації "Київавтодор":
- Ця ямка і ця технологія, яку ми обробили литим асфальтобетоном - вона не буде слугувати рік чи два. Прийде літо і вона обовязково розпливеться і вилетить, але саме головне, що ми запобігаємо подальшому руйнуванню.
Ось це і є "холодний асфальтобетон". Спочатку його насипають у тачку, а потім виливають на мокру поверхню в ями. Приблизно рівняють палками або ось так - просто кілька разів притоптують ногою. Вже за хвилину тут їздитимуть машини, залишаючи сліди від гуми. Дарма, що кинуті недопалки нікого не бентежать.
Георгій Глінський, генеральний директор комунальної корпорації "Київавтодор":
- Звичайно це порушення технології, звичайно ця ямка має бути оброблена, повинна буде очищена, висушена, після того кладеться асфальтобетон, але якщо навіть там є волога нічого страшного немає.
Майстер Євген Горбунов показує зламані деталі, які залишились після того, як цей автомобіль залетів у вибоїну. Таких машин зараз стало більше. Коли автівка потрапляє у яму, її різко кидає вбік. Це може призвести і до пошкоджень кузова. Все залежить від швидкості їзди та глибини ями.
Євген Горбунов, майстер з ремонту автомобілів:
- Все зависит от состояния ходовой, может и шаровую выбить, может и рычаг лопнуть, может и наконечник согнуться, резину порвать, диск погнуть то есть тут разные бывают нюансы.
У Києві цього року планують відремонтувати 120 проблемних вулиць. Уже розробили навіть спеціальний план з детальними картами та фотографіями. Залишилось найголовніше - покласти асфальт.
Веніамін Трубачов, Євген Сакун, Олександр Пономарьов, К1.
Якими мають бути автошляхи в містах, прописано в державних будівельних нормах України. Дорога повинна складатися із трьох шарів. На низ кладуть 16 сантимертів цементо-бетону - це щебінь, оброблений в'яжучими матеріалами. Далі - більш ніж удвічі тонший шар теплого асфальтобетону - суміші піску, мінерального порошку й бітуму. Третій - 5-сантиметровий шар - така ж суміш асфальтобетону. Але кладеться він гарячим.