Водії не отримують виплат страхових компаній
Наступний матеріал ми підготували на прохання глядачів, які потрапили у зачароване коло. Йдеться про виплати страхових компаній, яких водії не отримують. Страховики посилаються на осінній мораторій Нацбанку на повернення депозитів. Так у них з'явилося виправдання перед клієнтами. А затримки виплат на півроку чи навіть на рік стали звичайною справою. Що робити, аби не чекати своїх грошей роками - далі у сюжеті Маркіяна Перетятка.
З пом'ятою задньою панеллю та без бампера цей автомобіль стоїть ще з березня минулого року. Страхова компанія ніяк не заплатить за ремонт машини. Каже: "Немає грошей".
При цьому в компанії визнають - за повернення цих деталей у робочий стан винні чоловікові 15 тисяч. Але просять почекати ще. Та водій уже не вірить страховику.
Сергій Кручак, автострахувальник:
- Я заплатил 7,5 тысяч гривен, за что? Я заплатил - у меня случился страховой случай. Я до сих пор денег не получил. Люди приходят, платят. У них на счету деньги должны быть по-любому. По-любому.
У страховій компанії "Галактика" від інтерв'ю відмовились. Тож ми звернулися до Ліги страхових організацій. Тут пояснили: гроші у страховиків є, але заплатити їх не можуть через мораторій Нацбанку на зняття депозитів.
Олесандр Залєтов, заступник гендиректора Ліги страхових організацій України:
- Страхові компанії, маючи кошти на рахунках в банках, не можуть скористатися ними для розрахунків з клієнтами, і ця ситуація продовжується поспіль уже четвертий місяць.
Леонід Хорін, гендиректор Асоціації страхувальників України:
- Кризис является только лишь формальной причиной, дополнительной, которая якобы позволяет компаниям уходить от выплат. На самом деле это совершенно не так, потому что я не знаю ни одного иска страховой компании к банкам, которые позволили бы разблокировать средства страховой компании, находящиеся на счетах в банках.
До того ж скарги на компанію "Галактика" до Асоціації страхувальників почали надходити ще з початку минулого року.
Леонід Хорін, гендиректор Асоціації страхувальників України:
- Судя по всему, компания взяла курс на сокращение выплат, либо на значительную задержку в надежде, что клиенту это надоест и он отстанет.
Щоб довго не чекати відшкодування, в Асоціації страхувальників радять дотримуватися таких правил:
- Під час вибору страховика перевірте - можливо, вже є численні скарги клієнтів;
- спробуйте уникнути двозначностей у тексті угоди;
- крім договору, попросіть копію правил страхування в компанії і неухильно їх виконуйте;
- і, нарешті, спілкування зі страховиком - лише у письмовій формі. Адже листування може стати доказом у суді.
Сергій же вів переговори з "Галактикою" телефоном - і цим значною мірою підіграв компанії у зволіканні з виплатами. Втім, один висновок чоловік уже зробив - уклав новий договір з іншим страховиком.
Маркіян Перетятко, Віталій Мельник, Олексій Стеченко, К1.