Верховна Рада зменшила автоподатки
Нарешті автоподатки зменшено! Принаймі, у першому читанні. До голосування депутати підготувалися ретельно. Серед основних змін до законів: скасувати усі підвищення, проголосовані до Нового року, зменшити на кількадесят відсотків транспортний збір та збільшити оподаткування для дорогих автомобілів.
Тетяна Штан, Журналіст:
- Вносити зміни у закон про транспортний збір депутати вирішили наприкінці робочого дня. Слухати доведеться довго, адже у списку одразу 12 проектів - одинадцять від народних обранців та один від уряду.
До початку голосування кількість проектів зросла до 14. Депутати навипередки представляли свої роботи - з київського офісу за пристрастями уважно стежив Олег Назаренко, генеральний директор асоціації автомобільних імпортерів. Свої пропозиції та правки до діючого закону автомобілісти вносили до проекту змін від уряду. Та під час перегляду трансляції з Верховної ради вболівали за проект Адама Мартинюка.
Олег Назаренко, генеральний директор асоціації автомобільних імпортерів:
- Те, що говорить Адам Мартинюк більше всього підходить, що потрібно, якщо щось не виходить потрібно начати з чистого нуля.
Категорично проти починати все з нуля народний депутат Анатолій Семинога. Він також вніс свій проект - транспортний збір потрібно підняти трохи для малолітражних авто, і суттєво - для багато кубічних іномарок.
Анатолій Семинога, народний депутат фракція БЮТ:
- Мій законопроект пропонує знизити відсотки транспортного збору привести до рівня попереднього збору і збільшити на 15-20 відсотків по деяким пунктам, щоб платили за транспортний збір кошти ті люди , які можуть собі дозволити. Щоб машина, яка має 4000 кубічні сантиметри - це означає, що власник заможна людина і може дозволити собі платити і 1000 гривень за транспортний збір.
Олег Назаренко, генеральний директор асоціації автомобільних імпортерів:
- Головне, оцей принцип зразу викинути, що в когось автомобіль дорожчий в когось дешевший. Потрібно створити комісію і оцінювати автомобілі один за одним.
Коли час наблизився до голосування - в офісі затамували подих - у першому читанні законопроект пройшов.
Олександр Лавринович, заступник голови ВРУ:
- Регламент забороняє голосувати в цілому при наявності заперечень депутатів. Я ставлю на голосування скоротити вдвічі термін для доопрацювання цього закону
Наступний тиждень проект змін допрацьовуватимуть всі 14 авторів. Наразі цей документ
передбачає повернення до старої шкали градації на транспортний збір. Отже автовласники малолітражок платитимуть від 10 до 500 гривень за 100 куб сантиметрів, залежно від віку машини. Двигун понад 2200 кубічних сантиметрів оподатковуватиметься від 75 до 750 гривень. Більше трьох тисяч кубічних сантиметрів - транспортний збір коштуватиме від 120 до 1000 гривень.
Олег Назаренко, генеральний директор асоціації автомобільних імпортерів:
- Ми побачимо який буде результат наступного тижня. Тобто, це абсолютно нормально, але, скажімо так - це перемога.
В ідеалі транспортний збір в асоціації бажають закласти у ціну пального. Такі пропозиції вже в липні автомобілісти планують внести на розгляд Кабміну.
Тетяна Штан, Володимир Самченко, Сергій Килимник К1.