Як використати ім'я Гоголя на благо іміджу України
У світі Гоголя знають як російського письменника. Утім, нащадок козака народився та жив в Україні і писав про українців. Хай воно як, не доскіпуючись до національності, в ЮНЕСКО 2009-й рік оголосили роком Гоголя. А Дарина Горова з'ясувала, як використати його ім'я на благо іміджу держави Україна.
Микола Жулинський, голова Комітету з Національної премії ім. Тараса Шевченка:
- У нас є достатньо підстав, щоб вважати і створити з Гоголя, з творчості Гоголя український бренд.
У минулому міністр культури добре знає: можливості є - до снаги і фільми зняти, і імпрези провести.
Микола Жулинський, голова Комітету з Національної премії ім. Тараса Шевченка:
- Україна як держава повинна це робити. Я з вами згоден, вона повинна подати цю унікальну постать, не забираючи від російської літератури - ради Бога!
Із запитанням, як же подавати унікальну постать, ми звернулися до піарників. Отож все починається з цікавої ідеї. Вона може з'явитися в будь-кого.
Андрій Ротовський, президент Української ліги зі зв'язків із громадськістю:
- Гроші завжди приходять до головного ресурсу - яскравої ідеї. Є меценати, які готові вкладати, але їм треба підказати куди.
З'явилася ідея, знайшлися і гроші.
Уже два роки поспіль в Мистецькому арсеналі відбувається культурний фестиваль "Гогольфест". Без бюджетних грошей та вказівки зверху організатори просто роблять свою справу. Кажуть: важко і дорого, але хто як не ми самі?
Прізвище Гоголя у назві фестивалю - невипадкове.
Владислав Троїцький, засновник фестивалю "Гогольфест":
- Единственный человек, который связан с культурой, который родился в Украине, и узнаваем во всем мире - это Гоголь.
Троїцький доводить: якісний культурний продукт в Україні є! Цього року фестиваль виходить на міжнародний рівень. Нещодавно телефонували з Financial Times - хочуть приїхати. Друге: хорошу ідею треба якісно втілити.
Андрій Ротовський, президент Української ліги зі зв'язків із громадськістю:
- Оце дуже важливий момент: дати Гоголя молоді. Зробити його сучасним. Там все є, щоб вони, як кажуть їхньою мовою, тащилися.
Цьогоріч на заходи "Гогольфесту" планують витратити близько 10 мільйонів гривень. Як і минулого року, левову частку суми з власної кишені викладе цей чоловік.
Євген Уткін, меценат:
- Наверное, трудно ожидать сегодня, в эти тяжелые времена какой-то поддержки, собственно говоря - чего на это жаловаться? Нужно просто делать свое дело. И я таким образом его делаю.
Цей проект він називає альтруїстичним, для душі. Дивідендів немає. Але вони можуть бути в майбутньому, причому для всіх.
Андрій Ротовський, президент Української ліги зі зв'язків із громадськістю:
- Рейтинг бізнесу не може бути вищим від рейтингу країни, з якої він виходить. Тобто підняття рейтингу країни через такі речі - це підняття рейтингу бізнесу.
Вже за кілька років гарна ідея і відповідне втілення дали результат. Гоголя відкрили щонайменше самі українці.
Владислав Троїцький, засновник фестивалю "Гогольфест":
- Ко мне много ребят подходило молодых. Говорят: "Ой, слушай, так как-то вот странно, но вот после фестиваля захотел и почитал. Тогда, я уже считаю, что функция выполнена.
Дарина Горова, Максим Чеблін, Євген Сакун, Павло Лисенко і Вадим Свиридонов, К1.