Найбільший пором у світі працює на українську судноплавну компанію
Найбільший пором у світі має назву "Грейсфальд". Він завдовжки 190 метрів, а заввишки - з десятиповерховий будинок. "Грейсфальд" побудували в Німеччині 22 роки тому. За своїми розмірами він не має аналогів. Тож недаремно був занесений до "Книги рекордів Гіннеса". Останні роки "Грейсфальд" працює на українську судноплавну компанію, тож ми просто не могли його не відвідати. Пором-велетень ззовні та зсередини - у матеріалі Романа Бочкали.
Цей велетень завбільшки з два футбольних поля, може перевезти вісім тисяч тонн вантажу. Уявіть, майже стільки важить міст Патона. Звичайно, мости "Грейсфальд" не транспортує. Його палуби приймають рефрижератори, контейнеровози і залізничні вагони. На судні працює складна система стабілізації. Зараз ми йдемо до пульту її керування.
Система стабілізації використовується під час завантаження та розвантаження, бо саме в такі моменти судно може нахилитися і навіть перевернутися. Аби втримати рівновагу, система автоматично розподіляє воду в баластних танках.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Мы можем спокойно из любого танка перекачать воду в нужный нам танк левого или правого борта. То есть, при этом вручную открывая клапан и используя балластные насосы.
Одне натискання на цей невеликий штурвал, і корабель повертається на п'ять градусів, демонструє помічник капітана Сергій Павленов, який зараз чергує на мостику. До речі, саме тут зберігається посвідчення "Книги рекордів Гіннеса". "Грейсфальд" - найбільше судно, яке ходить по Чорному морю.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Сейчас оба вала работают - полный вперед.
Максимальна швидкість порома - 16 морських вузлів. Це 29 кілометрів на годину. Гальмівний шлях - більше трьох кілометрів. Утім, гальмують лише в екстрених випадках. Аби до цього не дійшло, працює система супутникової навігації. Велика жовта відмітка - це "Грейсфальд". Радар показує: попереду - інше судно.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Это у нас балкер двухтрюмный. Длиной до 100 метров. Довольно таки небольшой пароход.
Якщо інший корабель іде по правому борту, то, за міжнародними правилами, ми повинні його пропустити, що й робимо. Маневр зайняв 12 хвилин, і ось розійшлись у морі кораблі.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Согласно правилам, мы сделали отворот вправо, который должен составлять не менее 20-ти градусов.
Команди, що надходять з мостика, обробляють кількома поверхами нижче - у центрі керування машинами.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Вот это щиты управления главными машинами.
Старший механік і його помічники стежать за тим, аби все працювало справно.
Фактично ми зараз під водою, бо машинне відділення розміщується нижче ватерлінії.
За цими дверима знаходяться головні двигуни. Вони настільки гучні, що треба одягати спеціальні навушники.
Головних двигунів - чотири. Їхня сумарна потужність - 13 тисяч кінських сил. За рейс від України до Грузії вони з'їдають 60 тонн мазуту.
Сергій Павленов, помічник капітана:
- Главный наш девиз - быть на ходу. Все должно работать и крутиться. Ветер ощущается как непрерывное дуновение, слегка колеблются флаги и вымпелы.
Це не романтичні спогади моряка. Саме так за шкалою Бофорта визначається штиль. Це зараз тихо, а бувало й дев'ятибальне пекло. Втім, конструкція "Грейсфальда" дозволяє пережити будь-який шторм.
Роман Бочкала, Геннадій Анікеєнко, К1.