Інтерв'ю з представником ДАІ: Вся правда про "Візир"
ДАІ - до відповіді. Всевидяче око "Візира" вже кілька місяців не дає спокою ані українським водіям, ані адвокатам, ані самим інспекторам. Сотні судових позовів, гори наукових доказів "за" та "проти" використання приладу.
Чи помиляється фоторадар, які сертифікати він не пройшов та за яких умов ДАІ готова відмовитися від цього пристрою? Всю правду про "Візир" погодився нам розповісти генерал-майор міліції, заступник начальника департаменту ДАІ Сергій Будник.
Тетяна Штан, журналіст:
- Доброго дня.
Сергій Будник, заступник начальника департаменту ДАІ МВС України, генерал-майор міліції:
- Доброго дня.
- Перше, що мене цікавить - це суди. Зараз в Україні дуже багато судів. Чи відомо вам скільки?
- Точної цифри ми не знаємо, але, скажімо, що із тих порушень, які зафіксовані технічним приладом, зокрема "Візир", оскаржується певна частина, приблизно 20-25%. Прилад "Візир" вже більше 3-х років використовується і в Російській Федерації, і в республіці Казахстан, за нашою інформацією, там таких судових розглядів не було. В Україні цей прилад сертифіковано відповідно до урядової угоди РФ та України на підставі свідоцтва, виданого відповідним державним органом РФ.
- З приводу сертифікації у державному спецзв'язку - чому не проходили?
- Прилад "Візир" не зберігає у себе ніякої інформації, він зберігає у себе фотографію до того, як прилад цю інформацію передає до комп'ютерної системи, де зберігається інформація. Як я казав, ми систему цю зараз розбудовуємо, йде робота зараз по визначенню ступеня захисту, коли ми розбудуємо цю систему, ми звернемося до державної служби спецзв'язку та зберігання інформації і сертифікуємо нашу систему. У зв'язку з фінансовими труднощами ми мали надію, що до кінця липня така система у нас запрацює. На жаль, сьогодні говорити про конкретні строки не можна.
- Чому саме "Візир", як відбувався тендер?
- Прилад "Візир" був вибраний за найкраще співвідношення ціни і якості і можливості його використання. В тому, що його вартість зараз найбільш прийнятна для ДАІ.
- Розпочав всю цю суперечку харківський вчений Роман Павлович, що прилад може фотографувати машину на ста метрах, а максимальну швидкість він ловить на 500 метрах, як збираєтесь вирішувати цю проблему?
- Висновків цього харківського вченого ми не бачили. Хотіли би побачити і ознайомитися, і з постачальниками вивчити і аргументувати ті чи інші питання. Якщо буде виявлено, що 10% зафіксованих порушень зі, скажімо, браком, то ми цей прилад будемо відсилати на дочасну перевірку.
- Чи готові ви до судової експертизи?
- Якщо буде проведена така експертиза, ми сприймемо її як належить, і я думаю, що ця експертиза буде проведена на високому фаховому рівні, якщо вона буде проведена. І тоді вона дасть нам один з аргументів використання цих приладів, чи продовження їх модернізації, чи закупівлю інших приладів.
- Дякую вам за інтерв'ю.
- Спасибі вам також, і сподіваюся, що ми спільними зусиллями доб'ємось безпеки на наших дорогах.
Повний текст інтерв'ю можна прочитати тут. Хочемо подякувати всім, хто написав нам свої запитання до Державтоінспекції. Ми передали їх у ДАІ, де обіцяють днями підготувати ґрунтовні відповіді на кожне з них. "Один день" також їх оприлюднить на нашому сайті.