Державтоінспекція провела екологічну операцію "Чисте повітря"
Державтоінспекція вирішила нагадати українським водіям, що потрібно піклуватися про навколишнє середовище. І для цього провела всеукраїнську екологічну операцію "Чисте повітря". Зокрема в Києві у кожному районі стояли пости ДАІ, на яких інспектори перевіряли вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах двигуна. На одному з таких постів побувала й знімальна група нашої програми.
Впродовж останніх 2-х тижнів ось цей прилад був основним знаряддям праці українських інспекторів ДАІ, адже вони проводили операцію "Чисте повітря", а з його допомогою вимірювали вміст шкідливих викидів у довкілля.
Через трубку, приєднану до вихлопної труби, до газоаналізатора надходять відпрацьовані гази. Якщо вміст СО в них більше 3,5 відсотків, то власник транспортного засобу платитиме штраф від 510 до 840 гривень. Водієві цієї іномарки пощастило. Хоча не кожне іноземне авто обов'язково екологічно чисте.
Сергій Ситник, начальник відділення технагляду ДАІ Печерського району:
- Наші вітчизняні автомобілі, власники яких контролюють постійно і слідкують за своїм транспортним засобом, показники набагато менші, ніж у іноземних.
Однак такі випадки усе ж досить поодинокі. А наступна ситуація засвідчує зовсім протилежне.
Інспектор ДАІ:
- На даний момент ми бачимо 9,8, і показники йдуть вверх. Виймайте, виймайте, щоб не спалити прилад. Перевищення в 4 рази.
Водій Володимир неабияк здивований такими показниками. Переконує - всього кілька днів тому проходив аналогічну перевірку, і все було в нормі. Єдине - заправився сьогодні не тим пальним, що зазвичай.
Володимир Коновал, водій:
- Зеленый патруль на трассе проверял - ничего. У них только аппаратура немного другого года и плана стояла, проверили - и ничего. Если здесь идет только по наростающей, так это только топливо.
Інспектор ДАІ погоджується: така ситуація - не виняток. А якість пального й справді значною мірою впливає на вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах.
Інспектор ДАІ:
- Бували такі випадки, що водій пройшов, відрегульована паливна система, все, але від якості пального є перевищення.
- І що в такому випадку?
- В такому випадку складається адміністративний протокол і направляється безпосередньо по місцю помешкання власника транспортного засобу.
- Тобто, він все рівно сплачує штраф?
- Обов'язково.
Контроль за якістю пального на заправних станціях - не в компетенції Державтоінспекції. А от перевіряти автомобілі на вміст СО - нехай і не так інтенсивно - ДАІ буде й після закінчення екологічної операції.
Олександр Николишин, Вадим Ревун, К1.