У небо знову здійметься славнозвісний АН-225
Друге народження "Мрії". У небо знову здійметься славнозвісний АН-225. Це буде перший комерційний виліт після техобслуговування. До того "Мрія" відлітала 20 років. Вантаж на борту - найбільший в історії авіації, генератор вагою 190 тонн. Як б’ється серце української авіації - знає Маркіян Перетятко.
Таким ми звикли бачити АН-225. З часу створення у вісімдесят восьмому по всій довжині літак прикрашала червона смуга. За два десятиліття настав час повної заміни фарби і дизайну.
До нового рекорду "Мрія" підійшла у новому вигляді. Впродовж півтора місяця 100 робітників перефарбовували літак. І тепер замість червоної стрічки вздовж фюзеляжу йдуть кольори національного прапора.
Під новою фарбою проступають сліди підсилення конструкції літака - додатковими косинцями з дюралюмінію.
Віктор Загинай, технічний директор компанії "Авіалінії Антонова":
- В свое время при проектировании был применен материал процентов на 20 легче дюраля. Но по непонятным причинам оказалось, что он трещит. Скорее всего, от акустики. И трещит непредсказуемо. И поэтому мы приклепали дополнительные стрингера из дюраля.
За літо з літака встигли зняти та перевірити всі обтікачі та панелі крил, усі шість двигунів та шасі. Втім, міняти жодного великого пристрою не довелося.
Юрій Пахомов, заст. начальника випробувальної бази АНТК ім. Антонова:
- Да, пришлось где-то антикоррозионное покрытие заменить, где-то удалить коррозию, зачистить, но сказать, что был в катастрофическом состоянии - нельзя. В принципе, самолет был в очень хорошем состоянии.
Всередині літак також не зазнав принципових змін. У кабіні пілотів обмежилися фарбуванням обшивки. А ось бортова система контролю стану літака - досі аналогова, як і у вісімдесятих.
Віктор Загинай, технічний директор компанії "Авіалінії Антонова":
- Если оборудование работает, удовлетворяет требованиям современным - зачем его менять?
У вантажному відділенні "Мрії" поки порожньо. Та незабаром там розмістять цілий генератор для електростанції. В АНТК ім. Антонова впевнені - після такого техобслуговування "Мрія" прослужить ще не один рік.
Юрій Пахомов, заст. начальника випробувальної бази АНТК ім. Антонова:
- Он сможет спокойно работать еще десять лет без этих тяжелых форм. И дальнейшее продление будет тоже без тяжелых форм.
І вже завтра "Мрія" має залишити випробувальну базу під Києвом та вилетіти до Німеччини.
Маркіян Перетятко, Євген Сакун, К1.