Головна Мапа сайту Контакти
RSS
8 вересня 2009
Один день. Україна

Що робити, коли "стрибає" напруга?

21:13

Наступний сюжет не залишить байдужим нікого. Ідеш собі на роботу, а ввечері виявляється, що пральна машина не працює, телевізор - не подивитись, і комп'ютер накрився. Таке можуть накоїти неполадки в електромережі. Що робити в цьому випадку - дізнавалася Ірина Долобан.

Тепер Андрій не може користуватися магнітофоном та дивитись кабельне телебачення. Через різкий стрибок напруги - вся побутова техніка вийшла з ладу.

Андрій Виноградов, потерпілий:

- Тут была яркая вспышка, яркий свет. Мы сразу позвонили вниз соседям. У них то же самое. И там был муж дома. Он померял - в сети было триста пятдесят вольт.

Чоловік звернувся до ЖЕО із заявою.Однак, тамтешня комісія ні в поверхових щитках під'їзду, ні в щитовій будинку причини інциденту не виявила. А ось рішення комісії Київенерго, до якої звернулася наша знімальна група. Невідповідні запобіжники в щитовій. Відсутні засоби захисту та низка інших порушень.

Топал Олександр, директор філії кабельних мереж:

- Сети, которые находятся на балансе ЖЕО восемсот дринадцать находятся в аварийном состоянии, что и послужило причиной повреждения бытовых приборов.

Відповідальність за електромережі - ЖЕО та Київенерго ділять між собою. За подачу електроенергії на підстанцію відповідає Київенерго. За кабельні мережі, які ведуть до житлового будинку, та щитову несе відповідальність експлуатаційна організація. Якщо б навіть перепад напруги відбувся з вини постачальника, мали б згоріти запобіжники, а не техніка в квартирі.

У ЖЕО готові приймати заяви від громадян, однак на компенсацію коштів не мають. Кожна установа визнає, що електромережі застарілі і часто не витримують навантаження сучасних побутових пристроїв.

Ірина Долобан, журналіст:

- Можна знайти винуватих та визначити причини, але мешканців хвилює інше - хто компенсує нанесені збитки. З цим питанням ми звернулися до Головного управління з питань захисту прав споживачів.

Виявилося, що управління займається подібними справами.

Сергій Кияниченко, начальник Головного управління з питань захисту прав споживачів:

- Я рекомендував би звертатися з такими скаргами безпосередньо до Головного управління київської міської адміністрації з питань захисту прав споживачів. У будь-якої юридичної особи або фірми завжди є засновник. Якщо у відповідача не має грошей на відшкодування за рішенням суду або за добровільним вчинком, то за це має відповідати його господар.

Ірина Долобан, Дмитро Поденко, Сергій Ярьоменко, Ігор Антонюк, К1.

Телепрограма