110 років тому народився Альфред Хічкок
Чи любите ви Хічкока? 110 років тому народився король трилера. У доробку цього режисера, ім'я якого стало синонімом жаху - 55 фільмів. Більшість із них, такі як "Вікно у двір", "Психо" і "Птахи", стали класикою світового трилера. Але Хічкок так і не отримав "Оскара". Чого боявся сам великий і жахливий - в "Одній історії".
Альфред Хічкок: батько психологічного трилера і фільму-катастрофи
Альфред Хічкок започаткував не один напрямок сучасного кіно. Насамперед психологічний трилер - коли подію не так показують, як аналізують. Усі його фільми ґрунтуються на тривожній невизначеності, напруженому очікуванні, передчутті чогось жахливого. Він став родоначальником і такого популярного нині жанру, як фільм-катастрофа. Його передвісником були "Птахи" - стрічка, в якій пернаті оголошують війну людям. Хічкока часто називають і батьком фільмів жахів, хоча в його доробку лише одна така стрічка - "Психо".
Альфред Хічкок: король "саспенсу"
Зло було робочим інструментом Хічкока. Основна риса його стилю - поступове нагнітання страху - того, що англійською передається словом "саспенс". Його герої - люди, які опинилися в пастці обставин. Улюблена тема - невинного підозрюють у злочині. Хічкок казав, що своїми фільмами намагається передати те, що Едгар По вкладав у свої оповідання. За незвичність трактування детективних сюжетів і вишуканий чорний гумор Хічкока обожнює глядач. Усі його стрічки були комерційно вдалими і принесли йому мільйони доларів.
Альфред Хічкок: майстер "камео" - епізодичної ролі
Про зневажливе ставлення Хічкока до акторів ходять легенди. Він казав: "Найкращі актори, звичайно ж, у Діснея. Поганих він просто стирає". Хічкок дуже любив знімати вродливих білявок, однак досить своєрідно. Їх кидають до в'язниці, ґвалтують і всіляко принижують. На думку психоаналітиків, так товстун Хічкок мстився за те, що в юності жінки ігнорували його. Водночас він сам мав слабкість - бодай промайнути у своєму фільмі. Хічкок любив з'являтися на самому початку стрічки, щоб потім глядач не шукав метра на екрані й зосереджувався на картині.