Еволюція кросівок. Історія спортивного взуття в легендарних моделях
"Зустріти сьогодні на вулиці дівчину в пальто
і не в "нью-белансах" - завдання не з легких"
У наші дні кросівки стали невід'ємною частиною гардеробу будь-якої людини. У них займаються спортом, ходять на роботу, гуляють. Їх носять з джинсами, діловими костюмами і вечірніми сукнями. Світ без кросівок уявити абсолютно неможливо, вони скрізь і всюди. Всім тим, хто так само як і ми обожнює цей вид взуття, буде цікаво дізнатися, як воно змінювалося протягом багатьох десятиліть.
1917 рік. Компанія Converse починає виробляти кеди All-Star, створені спеціально для баскетболу. У 1923 році ця модель потрапляє на очі баскетболісту Чаку Тейлору. Його підкорив дизайн, і він погодився стати обличчям рекламної кампанії. Кеди увійшли в історію під назвою Chuck Taylor All-Star і стали культовими не лише серед любителів спорту, а й серед представників неформальних культур, особливо шанувальників панку та гранжу.
1925 рік. Брати Адольф і Рудольф Дасслери, власники взуттєвої майстерні Gebrüder Dassler, створюють перші футбольні бутси з шипами. Пізніше вони посваряться, і кожен з них відкриє власну компанію. Адольф стане засновником Adidas, а Рудольф - засновником Puma.
1952 рік. Компанія Puma починає випускати футбольні бутси Super Atom, які завоювали визнання футболістів у всьому світі. У бутсах Puma здобував свої головні спортивні перемоги король футболу Пеле.
1969 рік. Компанія Adidas випускає Adidas Superstar - модель, що стала іконою дизайну та суттєво вплинула на подальший розвиток всієї галузі. Модель одразу привернула увагу баскетболістів, і вже через кілька років її носили майже всі гравці НБА. Але піку популярності кросівки досягли в середині 80-х завдяки епатажному реп-гурту Run-D.M.C. Його учасники з'являлися на всіх своїх концертах у цих кросівках і взували їх як це роблять в тюрмі - без шнурків і з вивернутими назовні язиками.
1975 рік. Компанія Nike зі своєю новою моделлю Waffle Trainer завойовує майже половину ринку спортивного взуття у Штатах. Кажуть, що ідея зробити підошву рельєфною, спала на думку одному з директорів компанії, Білу Бауерману, коли він дивився на вафлі. Звідси і назва.
1976 рік. Американська компанія Vans створює колекцію кросівок "Off The Wall", які фіксують голеностоп і дозволяють краще триматися на скейті. Після цього Vans міцно закріпила за собою репутацію головного в світі виробника взуття для скейтбордистів.
1982 рік. Жінок усього світу охоплює новий бум - аеробіка. Компанія Reebok швидко реагує на нове віяння та розробляє кросівки спеціально для жінок - "Freestyle" і "Princess".
1982 рік. Компанія New Balance випускає найдорожчі на той час кросівки вартістю 100 доларів, що здавалося тоді божевіллям. Проте, модель не лише стала користуватися попитом, а й перетворилася на легенду. Саме ці класичні 990-ті "нью-беланси" носив до кінця свого життя Стів Джобс.
1984 рік. Компанія Nike розробляє іменний бренд для Майкла Джордана - Air Jordan. НБА штрафувала баскетболіста на 5 тисяч доларів за кожен вихід на гру не у "своїх" кросівках, що стало найкращою рекламою моделі. Продажі Nike за короткий час збільшилися у п'ять разів, досягнувши 4 мільярдів доларів на рік.
1987 рік. Nike робить революцію в світі бігу, створивши Nike Air Max - перші в світі кросівки з видимою повітряною подушкою у якості амортизатора.
1994 рік. Колишньому футболісту Крейгу Джонстону спадає на думку ідея створити кросівок з гумовими накладками, які дозволяють краще контролювати м'яч і забезпечують хороше зчеплення підошви з футбольним полем. Ідея знаходить відгук у дизайнерів Adidas, і на світ з'являється модель Adidas Predator, яка вважається найкращою в історії футбольних бутсів.
2013 рік. Компанія New Balance представляє перші бігові кросівки, виготовлені із застосуванням 3D-технологій. Лазерний сканер визначає індивідуальні особливості вашої стопи, і з їхнім урахуванням на спеціальному 3D-принтері друкується підошва ваших персональних кросівок.
Сохранить