Головна Мапа сайту Контакти
RSS
26 вересня 2008
Один день. Україна

"Крилата Україна". Мала авіація.

21:03

Два крила, пілот та небо. На авіакосмічній виставці свої можливості демонструвала мала авіація. К1 продовжує серіал "Крилата Україна".

Цього разу ми розповімо про літаки не більші за автомобіль. Швидкі як ферарі, літак-човен та надлегка льотна машина - чим ще дивували українські авіаконструктори, бачила Тетяна Штан.

Фігури вищого пілотажу від малої української авіації на небесній арені демонстрували конструктори літаків. Незважаючи на малі габарити, ці літаки претендують на великий шматок українського неба.

Маленька українська авіація дружньою чергою  готується до старту. Першою в небо піднімається  найновіша розробка - А-36. За штурвалом конструктор аероплану Юрій Яковлєв. Ця льотна машина ще тільки проходить випробовування, тож у багажнику парашут, про всяк випадок.

За швидкість у 270 км на годину Юрій називає своє дітище аероферарі. Два двигуни за одну секунду  піднімають літак на висоту  до десяти метрів. Поруч ще одна розробка інженера  - аероплан  "Амфібія". Цю назву він отримав за можливість сідати на воду.

На море такий  літак не посадиш, плавні здатні підкорити лише річкові хвилі. Льотну машину створили для туристичних подорожей.

Димове авіашоу в небі демонструють ще дві розробки Юрія. Це учнівські літаки А -22. Їх вважають найбезпечнішими у світі. Майже весь корпус зроблений з металу, лише кабіна скляна.

Удосконалений А-22 за технічними можливостями нічим не поступається попереднику. Відмінність лише в кабіні пілота - на пульті керування більше датчиків. 

З Донецького підприємства-виробника  до Києва долетів лише один літак. За штурвалом одномісної льотної машини - конструктор аеробуса Сергій Рижий.

Сергій Рижий, авіаконструктор:

- В Донецке добывают уголь, так мы с угля его и сделали - это шутка.

Насправді літак  з вугле-пластику важить лише 175 кілограмів. Легку конструкцію від штопору рятує хвіст.

Сергій Рижий, авіаконструктор:

- Двухкилевой, чтобы не было опрокидывающего момента при повороте руля высоты, и сложнее с такой конструкцией ввести его в штопор.

Цей літак коштує не дорожче за середній автомобіль. Та два крила швидші за чотири колеса. В українському небі пробок ще немає, але це не надовго, пророкують авіаконструктори.

Тетяна Штан, Дмитро Монархов К1. 

Телепрограма