Проїзд у київському метрополітені може подорожчати уп'ятеро
Захмарні ціни на підземку. Щонайменше уп'ятеро вищої ціни на проїзд у метро очікує керівництво Київського метрополітену. Зміна тарифів на комунальний транспорт - справа Київради. Але керівник столичного метро оприлюднив розрахунки, скільки в середньому має сплачувати за проїзд пасажир підземки.
Петро Мірошников, начальник київського метрополітену:
- 1,68 грн - мы должны получить от каждого среднего перевезенного пассажира. Какова будет вилка? Мы знаем, что один из вариантов - 365 грн за годовой билет. Следовательно, разовая поездка должна быть больше, чем 1,68 грн, чтобы компенсировать убытки.
Поки київське метро залишається найдешевшим в Україні. У Дніпропетровську проїзд підземкою обходиться у 60 копійок, а в Харкові - 75. У майбутню вартість проїзду столичний метрополітен не включає будівництво нових станцій метрополітену чи інші інвестиції в розвиток. За гроші пасажирів обіцяють утримувати в належному стані тунелі, станції, рейки та поїзди підземки. Деякі з них їздять з 60-х років минулого століття. Про те, як змінилася вартість їх ремонту - у сюжеті Маркіяна Перетятка.
Маркіян Перетятко, журналіст:
- Цьому вагону 28 років. Це означає, що прийшов час його капітального ремонту. Під час цих робіт залишають без змін лише корпус. Щоправда, для цього вагону зробили виняток, зберігши кабелі для відеомоніторів.
Їх встановили лише лише торік. А ось решта дротів працювали з 1980 року. Їх заміна - найдорожча частина капітального ремонту. На кабелі йде близько третини його вартості - а це 150 тисяч гривень. Товсті дроти відповідають за передавання струму від рейки до двигуна, а тонкі - за відкриття дверей, пуск і зупинку поїзда. На відміну від старих дротів, нові не горять.
Василь Сідий, заступник директора вагоноремонтного заводу КП "Київський метрополітен":
- Проведемо експеримент на старому дроті, який експлуатувався 27 років. Провід підтримує горіння і горить.
Втім, якість ізоляційного матеріалу відходить на другий план, адже за чверть століття він так зносився, що вже не тримається докупи.
Василь Сідий, заступник директора вагоноремонтного заводу КП "Київський метрополітен":
- Ізоляція просто лопається. Вона пересохла до такого стану, що більше вагон не можна експлуатувати. Ізоляція може в якийсь момент просто обсипатись.
Саме такі дроти ніяк не можуть замінити. Цей вагон уже завершують ремонтувати - готують середину, та коли у нього знову зайдуть пасажири - невідомо. Через брак грошей метрополітен замовив виробництво кабелів із запізненням.
Василь Сідий, заступник директора вагоноремонтного заводу КП "Київський метрополітен":
- Дротів для цього вагону потрібно дуже мало. Приблизно 300 метрів. Але через них він буде стояти до кінця місяця. А якщо привезуть в кінці місяця - буде невиконання плану, і депо не отримає один вагон для видачі на лінію.
Потерпає від нестачі коштів у метрополітені і такий основний вузол вагона як колісна пара. Раз на три роки вона проходить плановий ремонт на заводі. Вартість цих робіт тільки з початку цього року підскочила майже вдвічі.
Василь Сідий, заступник директора вагоноремонтного заводу КП "Київський метрополітен":
- Якщо редуктор колісної пари на початку року коштував 11 тис. грн, то тепер - 17,5 тис. Так само вал-шестерня раніше коштувала 1,5 тис. грн, а тепер - 7 тис. Ремонт колісної пари майже в два рази подорожчав.
Через брак грошей на заводі частину деталей виготовляють самостійно. Як, наприклад, ці шестерні. Щоправда, власними силами змогли зробити тільки чверть потрібної кількості. Скільки вистачило металу.
Маркіян Перетятко, Сергій Дубінін, К1