Головна Мапа сайту Контакти
RSS
30 грудня 2008
Один день. Україна

АвтоЗАЗ єдиний, хто виробляє Dewoo Lanos

21:13

У наступному році Україна залишиться єдиною країною-виробником автомобілів моделі "Ланос". Останні конкуренти запорізького автомобільного заводу - польська фабрика легкових авто відмовилися від моделі у вересні цього року. На зміну "Ланосам" - там прийшли "Шевроле-авео". А от українці продовжили випускати "Ланоси" - в країнах СНД машини добре продаються.

Тетяна Штан, журналіст:

- Спочатку було залізо потім двері кузов та двигун. Ось тут починається народження "Ланоса". Шматок заліза за кількадесят метрів перетвориться на внутрішні двері. На цьому етапі виробництва все виконують роботи. Нескладні комп'ютерні операції і можна випускати наступну деталь - корпус авто складається з 14 елементів.

Насюк Михайло, директор цеху штампування ЗАЗ:

- Скорость можна задать какую угодно, все зависит от деталей: лицевая деталь - меньше скорость, внутренняя деталь – більше. Скорость должна давать 8 ударов в минуту.

Готові деталі відвозять до зварювального цеху. На цьому конвеєрі виконується десять операцій зі збирання скелета авто. Насамперед роботи зварюють дно кузова.

Віктор Ганзин, заступник директора з виробництва ЗАЗ:

- Каркас передка, сваривается со средним полем и с багажным отсеком и дальше устанавливается моторный отсек следующая операция - подварка фиксация боковин, главный кондуктор, где устанавливается окончательная прихватка кузова.

Частину дрібних швів виконують робітники. А вже коли скелет машини майже готовий, точковЕ зварювання продовжують роботи. Далі каркас відправляють на геометричну перевірку кузова.

Віктор Ганзин, заступник директора з виробництва ЗАЗ:

- При наличии отклонений в геометрии кузова тут же выдается задание на участки на линии для корректировки оснастки. И после корректировки оснастки следующий сваренный кузов подается на на замеры и в отсутствие осложнений подается разрешение на сварку кузовом.

Звідси кузов  їде конвеєром у цех фарбування. Спочатку  майбутнє авто занурюють у розчин, який захищає машину від корозії.

Потім ґрунтування. Фарбують кузов  також роботи.  Змінити колір з білого на будь-який тут можна за 3 секунди. Обсохлі кузови по транспортеру переїжджають у цех устаткування.

Доки авто повністю зберуть: від панелі управління до коліс воно пролітає близько кілометра. Всі деталі салону тут кріпляться вручну. Роботи лише допомагають нанести окремі матеріали - ось наприклад, скло змащують клеєм - за мить воно вже на Ланосі Шевроле - під цією маркою машини відправляють на експорт до Росії.

А це вже останній етап. Тут встановлюють двигун. Потім передні та задні підвіски. З цієї лінії авто  може вже їхати самостійно.

Із запоріжжя Тетяна Штан, Ігор Воробій К1.

Телепрограма