Народна гра. Карти прибуткові
К1 продовжує серіал "Народна гра". Ми вже розповіли про історію гральних карт в Україні. Тепер час поговорити про вигоду. На початку ХХ століття УНР хотіла запровадити монополію на друк карт з українськими героями. Продаж народної гри - це завжди неабиякий зиск.
Адже карти швидко виходять з ужитку і наситити ними ринок майже неможливо. "Карти прибуткові" - друга серія "Народної гри". Скільки можна заробити на продажу колоди - підрахувала Дарина Горова.
Вперше в Україні гральні карти для широкого вжитку виготовила львівська фірма усього лише два роки тому. В комплекті - дві колоди в національних барвах та історичною довідкою про гетьманів та королівен.
Королями стали Сагайдачний, Дорошенко, Хмельницький і Мазепа. Валети: двоє Максимів - Кривоніс і Залізняк, та двоє Іванів - Гонта і Богун. А джокером призначили Мамая.
Наталя Городецька, дистриб'ютор гральних карт в Україні:
- На даний момент найцікавішими для України є, звичайно, національні карти. І власне, найбільше вони продаються. Незважаючи на те, що це карти подарункові, карти колекційні.
Співпрацю запропонувала австрійська фірма. Вона друкує гральні карти вже майже два століття.
Сергій Хлєбніков, власник канцелярської фірми "Час Пік":
- Сам "Пятнік" друкує мільйонними тиражами, а ми фактично вже понад сто тисяч доларів перевалили за об'єм поставок.
Колоду розробляли в Україні, а друкують в Австрії. Перший наклад - 10 тисяч упаковок - розмели.
Наталя Городецька, дистриб'ютор гральних карт в Україні:
- 25 тисяч були замовлені діаспорою Чикаго і продані виробником для діаспори. І наступний тираж цих карт вже замовлений і вже у виробництві, і теж 10 тисяч.
В цьому магазині є класичні колоди, карти для дітей, а також японські, еротичні чи мистецькі карти. Їх охоче купують відвідувачі музеїв.
Наталя Городецька, дистриб'ютор гральних карт в Україні:
- От, наприклад, це Клімт, "Золота Адель", де на зворотній стороні, так званій сорочці, використані репродукції картин Клімта.
У формат однієї картинки можна закласти будь-яку інформацію. На Заході це вже давно зрозуміли. Відомі компанії розміщують свої лого на сорочці.
Сергій Хлєбніков, власник канцелярської фірми "Час Пік":
- Мені подарували колоду карт "КЛМ". І тут мене здивувало, бо тою ж колодою я обов'язково буду грати. І воно мені буде нагадувати, що я летів компанією "КЛМ". Тобто, я заручник голландської компанії.
Наситити ринок картами практично неможливо. Колоди швидко виходять із ужитку. Це добре знають в одному з київських казино.
Ярослава Шульга, круп'є:
- Используется пластик, потому что колоды очень быстро затираются, очень много используются. Производится эта колода в Испании.
Тут грають картами для блек-джека за три долари і для покера за шість. Одну колоду використовують кілька разів.
Ярослава Шульга, круп'є:
- Изначально колоды приходят в таких упаковках. То есть, это специальная защита - голограмма идет, чтобы не было никаких подделок. Отдельно, когда открываете коробку, каждая колода еще защищена отдельной защитой.
Колода карт - це не лише яскраві картинки. За кожною лінією прихований зміст. Про унікальну колоду, яку спроектував український художник для російського ресторану, курсові роботи студентів Академії мистецтв і родину, яка стала героями карт - дивіться завтра в третій частині серіалу "Народна гра" - "Карти ексклюзивні".
Дарина Горова, Василь Меновщиков, К1.