ДАІ відповіло на звинувачення щодо об'єктивності приладу "Візир"
Дочекалися - керівництво ДАІ такі відповіло на звинувачення щодо об'єктивності приладу "Візир", який вимірює та фіксує швидкість автомобілів. Нагадаємо, скандал у ЗМІ розгорівся після того, як харківські вчені розрахунками довели, що "Візир" може серйозно помилятися. Наприклад, фіксувати швидкість однієї автівки, а фотографувати іншу. І автоінспектори спробували все це спростувати. Що з того вийшло - бачив Роман Бочкала.
Цього чекали більше тижня. Прес-конференція - подія. Повна зала журналістів, десятки відеокамер. Голова департаменту ДАІ - незворушний.
Сергій Коломієць, голова департаменту ДАІ України:
- Фотофіксація - це найбільш справедливий спосіб фіксації.
За законом, фіксувати перевищення швидкості можуть лише автоматичні прилади. Чи можна вважати таким "Візир"? Ним же керує людина. Головний автоінспектор вважає, що можна.
Сергій Коломієць, голова департаменту ДАІ України:
- Прилад визначає і прилад фіксує. Якби він сидів и тикав на кнопку - це одне. Вам вже показували на ролику, що їде машина - він сам бачить і сам фіксує. Без участі оператора.
Прес-конференція перетворилася на презентацію фільму.
Це відео зняли самі автоінспектори під час використання "Візира". В своєму ролику вони пояснюють, як правильно користуватися цим приладом та на що він здатен.
Працівники автоінспекції стверджують: мають право знімати приховано. Мовляв, є відповідний наказ. Чий саме - не уточнюють.
Сергій Коломієць, голова департаменту ДАІ України:
- Сьогодні вимога така стоїть, щоб він був у формі. Але в гражданському автомобілі нефарбованому.
Та все ж "Візир" не ідеальний, погоджується Сергій Коломієць. Є кращі пристрої для вимірювання швидкості - лазерні, як на заході, але грошей на них немає.
Сергій Коломієць, голова департаменту ДАІ України:
- Можна було б купити за 100 тисяч євро прилади, як у Німеччині, лазерні. Вони були б, можливо, краще, ніж є зараз.
Два тижні перемовин - і ось результат: зараз ДАІ проведе експеримент аби довести, що "Візир" не бреше. Це відбуватиметься тут, на одній з київських вулиць. До речі, на людину "Візир" не реагує, бо швидкість повинна перевищувати 20 км на годину.
На експеримент приїхав і представник російської компанії, що виготовляє "Візир". Він запевняє, що прилад пройшов усі потрібні вимірювання. Ми запропонували провести своє випробовування, але...
Валентин Ущенко, представник виробника "Візира":
- Заключаем контракт, заплатите нам деньги за эксплутатацию прибора - и без проблем это можно провести.
А поки що - експеримент спеціалістів ДАІ.
Лейтенант готує пристрій до роботи. За умовами експерименту, зараз проїдуть два автомобілі, які навмисно перевищать допустиму швидкість. Чи вдасться "Візиру" розпізнати їх? Машин багато, а, як доводять харківські вчені, в умовах великого транспортного потоку "Візир" плутається.
Ось з'явилися наші піддослідні. Відстань сто метрів, "Візир" вихоплює одну з автівок. Інспектор натискує кнопку, зараз спрацює автоматика. І що… Дійсно, швидкість легковика-порушника, але на фото автобус, який рухався повільно.
Як же так вийшло - роздивитися цей фрагмент не вдалося, бо працівник ДАІ видалив його з пам'яті "Візира" - каже, що випадково.
Олег Сірий, начальник управління ДПС департаменту ДАІ МВС України:
- Все ж таки людський фактор тут присутній. В принципі, люди пройшли всі екзамени, підготовку. І допущені до роботи.
Сергій Слюсаренко з інституту фізики Національної академії наук України уважно спостерігав за експериментом і дійшов висновку, що "Візиру" можна було б довіряти, якби ним керувала не людина, а робот.
Сергій Слюсаренко, старший науковий співробітник Інституту фізики НАН України:
- Будем основываться на том, что ни инспектор ГАИ, ни оператор, который сортирует фотографии, не допускают ошибок в исполнении своих профессиональных обязанностей.
Втім ДАІ "Візирем" задоволене і відмовлятися від цього дива-техніки не збирається.
Роман Бочкала, Володимир Дєдов, Дмитро Монархов, К1.