"Візир" може помилятись
Довіряй, але перевіряй. Вимірювач швидкості "Візир" може помилятися. Це каналу К1 підтвердили в державному центрі стандартизації, метрології та сертифікації. Саме ця структура визнала російський прилад придатним для вимірювання швидкості автомобілів в Україні. Однак вітчизняні контролери на практиці перевіряють лише радари, а не об'єктиви приладів. Як проходить техогляд "Візира" - бачив Маркіян Перетятко.
Маркіян Перетятко, журналіст:
- У цій лабораторії ще з радянських часів повіряють прилади вимірювання вібрації та швидкості. У тому числі, уже близько двох років тут контролюють технічні характеристики вимірювачів швидкості "Візир".
Дорожня ситуація імітується за столом. У комп'ютерній програмі задають швидкість умовних автомобілів та відстань до них. Антена в цьому стенді випромінює хвилі відповідної частоти, які й сприймає радар. Із цим приладом - усе гаразд. Швидкість на моніторі "Візира" дорівнює заданій у комп'ютері.
Андрій Іващенко, начальник відділу ДП "Укрметртестстандарт":
- Похибка цієї установки всього одна десята кілометра на годину. А похибка цього приладу - один кілометр на годину в стаціонарному режимі. Тобто питань щодо точності не виникає.
Щороку техогляд у державній лабораторії має пройти кожен вимірювач швидкості. Тут уже перевірили чотири сотні "ВізИрів" - і жодного несправного. Методика перевірки та й сам стенд - створені на тОму ж заводі, що й "ВІЗИР". Але вітчизняних контролерів це не бентежить. Навіть якби Україна не визнавала російської сертифікації, а проводила власні випробування - перевіряли б на цьому ж обладнанні.
Андрій Іващенко, начальник відділу ДП "Укрметртестстандарт":
- Прилади - і ці, і ці - виробляються в Радянському Союзі вже років сорок. І за цим самим принципом вони вироблялися, наприклад, в Запоріжжі близько двадцяти чи тридцяти років, і за цим самим принципом виробляються зараз в Петербурзі.
Втім, стенд перевіряє коректність роботи радарів. А ось щоб з'ясувати, чи ловить локатор ту саму машину, яку знімає об'єктив "Візира", - ми вирушаємо перевірити безпосередньо на дорозі. В експерименті бере участь цей білий автомобіль - водій розганяється до шістдесяти восьми кілометрів на годину. Прилад фіксує швидкість на два кілометри нижчу.
Андрій Іващенко, начальник відділу ДП "Укрметртестстандарт":
- Він може зменшувати, якщо кут є між напрямком руху і напрямком зйомки . Тут є трошки кут - тому трошки може зменшувати. Але не збільшувати.
"Візир" був налаштований на найближчу ціль. За таких умов фахівець упевнений в тому, що на екрані буде знята потрібна машина. А ось якщо працювати в режимі "найшвидша ціль" - допускається можливість помилки.
Андрій Іващенко, начальник відділу ДП "Укрметртестстандарт":
- Помилка при вимірюваннях може виникнути в тому випадку якщо встановлений невірний режим вимірювання. Тобто якщо виставлена, наприклад, ціль з максимальної швидкістю, а фотографує ближню машину.
Пам'ять "Візира" зберігає тільки зображення автомобілів із вказаними датою, часом і швидкістю. Про режим зйомки відомо лише тому, хто тримає прилад у руках.
Маркіян Перетятко, Максим Чеблін, К1.