Під Києвом пройшли змагання "Ботанік-трофі"
Під Києвом відбулися другі щорічні змагання позашляховиків "Ботанік-трофі". Перегони збіглися з Днем космонавтики, тож їх назвали - "Зоряні війни". Бойові дії тривали цілу добу на території майже 100 квадратних кілометрів. ЗазвичАй тихі села Київської області перетворилися на справжній полігон! З "Ботанік-трофі" повернувся Ростислав Цуркан.
Ростислав Цуркан, журналіст:
- На вихідних у Києві стало на 100 джипів менше. Столичні любители важких потужних автомобилів і екстремального керування вирушили на раллі Ботанік-трофі.
Непосвяченим з'їзд джиперів нагадує оглядини. Любителі місити колесами багнюку готуються до старту і демонструють останні модифікації своїх залізних коней. Поряд із тюнінгованими іномарками пригрівся і цей УАЗ 69 - дідусь джиперського автопрому.
Гнєдиков Борис, учасник "Ботанік-трофі-09":
- Переделка началась с того, что для участия в джиперских соревнованиях пришлось поставить большие колеса, с этого начнем, чтобы проходить болото, грязь. Естественно, под большие колеса - большой двигатель поставили. Двигатель повлек за собой усиленную подвеску.
Щоб заглянути під капот цього залізного монстра - постійно підходять учасники перегонів.
Трофісти жартують, що до їхніх лав вступають ті, хто не награвся машинками в дитинстві. А Вадим на прізвисько "Дівер" - грає у піратів. Недарма над його Тойотою майорить Веселий Роджер.
На відміну від ралі, де трасу треба пройти якнайшвидше, учасники трофі-рейду за одну добу, користуючись Джипіесом навігатором, мають відшукати і взяти якнайбільшу кількість точок, розкиданих на певній території. Ось такий маршрут проклав один з учасників Ботанік-Трофі. Він підкорив півсотні точок, чотири з них обов'язкові.
Вадим "Дівер", учасник "Ботанік-трофі-09":
- Мы не ралийщики, а трофисты больше. Это немножко другое. Это не на скорость, а мы лезем туда где поглубже, потяжелее, закапываем машины, топим их.
Водіїв запрошують на старт. Лунає постріл стартового пістолета. І першими зриваються мотоциклісти. Слідом - джипи.
Вирушаємо на інспекцію точок, обов'язкових для взяття автомобілями категорії ТеЕр3, інакше кажучи, найпотужнішими позашляховиками. Ось перша. Її швидко беруть два Уазики. Вони працюють у парі - так легше. Як вимагають правила, команди фотографуються - одна рука на машині, інша на дереві - і рушають далі.
Біля іншої точки зустрічаємо ще один УАЗ. Його екіпаж марно намагається завести двигун. Тепер на штурм іде наша команда УАЗів. Здається, у машин радянського автопрому таки є певні проблеми з двигунами. А поруч ця Тойота повільно, але впевнено підтягується до заповітної точки. Поки команди долають перешкоди, трофісти, серед яких багато мисливців, розважаються стріляниною по пляшках. А на штурм наступної точки прибуває дует джипів. Перший бере перешкоду, команда робить фото для заліку, однак самотужки машина виїхати не може - її рятує компаньйон. Наступна - ця Тойота. Їй здається, і море по коліно. А от з пісками - гірше. Ось вона сіла колесом у яму, і напарник повертає борг. На трофі-рейдах - небезпека завжди поруч. У лісі ми бачимо такий кульбіт у виконанні квадрациклу. На щастя, водій залишився неушкоджений.
Ростислав Цуркан, Євген Сакун, К1