Головна Мапа сайту Контакти
RSS
20 квітня 2009
Один день. Україна

У Києві пройшов парад "Копійок"

22:03

Автопробігом по бездоріжжю... а точніше - по вулицях Києва вдарили любителі ретромобілів. Столицею України проїхали щасливі власники "ВАЗ-2101", або просто "Копійки". Другий рік поспіль автоклуби влаштовують парад до дня народження "народної машини". Зараз "Копійці" виповнилось 39. А отже наступного року - ювілей. Парад культової моделі "Жигулів" бачив Дмитро Євчин.

"Копійка" на українських дорогах і досі не дивина. Однак така кількість "Жигулі" на трасі - своєрідний ексклюзив. Весняний пробіг - данина моді минулого. Адже у сімдесятих ВАЗ-2101 - авто "народне". Недарма завод у Тольятті збирав популярну марку 14 років.

Андрій П'ятницький, організатор автопараду "День народження "Копійки":

- Этот автомобиль изначально выпускался для народа, для рядовых людей, и его цена со временем не дала воплотить мечту в жизнь. Он стал дорогим автомобилем. Сейчас их, конечно, мало, люди больше хотят иномарок, хотят комфорта, удобства, экономичности.

Раніше "Жигулі" першої моделі - "аси" радянських автострад. Тепер, немов музейні експонати, вони боязко рухаються у колоні. Усе за правилами. Фари увімкнені, швидкість - не вище шістдесяти кілометрів на годину.

Андрій П'ятницький, організатор автопараду "День народження "Копійки":

- Это маленькая репетиция к большому юбилею - 40-му в следующем году. Поэтому движение в колонне - это некий опыт нужно иметь. При нашем траффике на дорогах. Многие не пропускают, зажимают, поэтому сначала мы сделали маленький пробег порядка 25-ти машин.

Генеральна репетиція пройшла успішно, жодна машина не постраждала. Можна знову витирати пил зі свого дітища.

Як нова копійка. Останнє авто ВАЗ-2101 зійшло з конвеєра чверть століття тому. Однак у поціновувачів раритетів залишились екземпляри ще майже в ідеальному стані.

Ось один із них. Представник так званого стокового авто.

Олексій Ковальчук, власник автомобіля "ВАЗ - 2101":

- Термин "стоковый" означает - автомобиль, который выпущен с конвеера и сохранился в том виде… И все детали являются заводскими.

Фактично - оригінал. До найменших дрібниць. Навіть бокові дзеркала "рідні". Віднайти та зібрати увесь комплект - справа не одного року.

Олексій Ковальчук, власник автомобіля "ВАЗ - 2101":

- Бамперы были найдены в Венгрии, потому что все, что у нас продается на базарах - это уже, как говорится, новодел. Это новые бамперы, которые не проезжают даже зиму. Они начинают ржаветь, на них появляются пятна ржавчины, они коцаются. Эти бамперы с клыками полностью привезены даже с Венгрии.

Олексій каже - його "Жигуль" стоковий на 95 відсотків. Аби довершити справу, потрібно обтягти салон шкірою або ж замінником.

Робити це власник не поспішає. По-перше, тому що вже витратив 6 тисяч доларів на автівку, по-друге -

Олексій Ковальчук, власник автомобіля "ВАЗ - 2101":

- Полностью кожаный салон - это, конечно, классно, но летом, когда кондиционера нет, в нем очень жарко.

Це тепер ставлення до першої моделі "Жигулів" скептичне. У Радянському Союзі "Копійка" - зразок комфортабельності у своєму класі. Недарма машину продавали до Західної Європи та Канади. А на Кубі з "Копійки" зробили лімузин і тепер використовують як маршрутне таксі.

Дмитро Євчин, Сергій Єрьоменко, К1.

Телепрограма