Картини з риб'ячої луски
Аби знайти скарб - не обов'язково пірнати так глибоко. Він плаває в озерах і річках, з хвостом та лускою. Щука, сом, плітка та короп - для київської художниці Олени Журавської не вечеря, а матеріал для майбутніх картин! З риб'ячих кісток та луски вона створює неймовірно витончені композиції. У рибному місці побувала Дарина Горова.
Олена Журавська, художниця:
- Така приказка наша сімейна, що в мене Лєна сама рибу ловить, сама чистить, сама жарить, сама їсть, а тепер іще ні кісточки, ні луску не викидає.
Риб'ячі кістки в цій квартирі - повсюди. Фантазія плюс делікатні пальці - і з гори непривабливих відходів народжується картина.
Олена Журавська, художниця:
- Скільки кісточок йде на одну роботу. Я їх порахувати не можу. От на цій роботі - тут якісь страшні тисячі.
Це - звичайні кістки української риби. Оцей "Горох" - зі щуки, "Жоржини" - із сома, такий паркан - хребет червоної риби, а ця "Пектораль" - із зубів плітки. Але в колекції художниці - не лише природа. От - Видубицький монастир у Києві.
Олена Журавська, художниця:
- Коли бачать ювеліри оці хрести на куполах, питають, чи робила я це під мікроскопом. Я не працюю ні з мікроскопами, ні з якими підручними матеріалами. Крім зуботички... Зубочистки, пилочка для нігтів, ножиці і оцей пензлик, яким я вичищаю роботу перед тим, як наклеювати кісточки.
Для К1 Олена погодилася продемонструвати своє вміння. Працюватиме з лускою плітки - міцною і блискучою. Скручує конуси і обережно наклеює на оксамит, допомагаючи собі зубочисткою. Це будуть найменші пелюстки чорнобривців.
Олена Журавська, художниця:
- Я можу викладати ці кісточки годинами і не приклеїти ні одної, бо тут же не можна з оксамитом працювати так безжально, як із іншою тканиною. А з оксамитом треба дуже обережно, бо тут навіть не в клеї справа, а навіть якщо капне вода, то робота нанівець
Зараз вона робить листочки чорнобривців. Це непросто, адже кожна кістка - покручена по-своєму.
Олена Журавська, художниця:
- Коли прикладаєш, вона розвертається в руках. І в такому випадку доводиться фарбувати кісточки просто на тканині. На оксамиті це дуже важко. Бо там високі ворсинки.
Готову картину Олена покриє білим та перламутровим лаком. І перевірить на міцність... молотком! Клей почали робити неякісний, весь шедевр може розпастися.
Дарина Горова, журналіст:
- Місяць клопіткої роботи і "Чорнобривці" готові. Така картина практично вічна. Не вірите? Дивіться.
Дарина Горова, В'ячеслав Фролов, К1.