Головна Мапа сайту Контакти
RSS

Новини каналу

Отримайте роботу своєї мрії! 12 простих порад, як успішно пройти співбесіду

Отримайте роботу своєї мрії! 12 простих порад, як успішно пройти співбесіду

27 листопада 2014 | 19:25

"- У вас є фінансова освіта?

 - Я вас благаю, у мене бабуся єврейка. Вам шо, цього мало?"

Питання пошуку роботи для багатьох зараз дуже актуальне. Ми не сумніваємося в тому, що ви - відмінний фахівець з грамотно складеним резюме, на яке, звичайно ж, не міг не звернути увагу роботодавець. І ось настає та сама мить, коли вас запрошують на співбесіду. Ми хочемо запропонувати вашій увазі кілька простих порад, як підготуватися до співбесіди.

  • Як правило, на співбесіду запрошують по телефону, обумовлюючи дату і час. Не варто нехтувати цим. Не спізнюйтеся, багатьох людей це дратує.

  • Перед співбесідою дізнайтеся більше про компанію, в яку ви найметеся. Сфера діяльності компанії, її цілі, чим вона пишається, що відрізняє її від компаній-конкурентів. Дуже часто роботодавці ставлять запитання "чому ви хочете працювати саме у нас?". Для вас буде великим плюсом, якщо ви зможете дати розгорнуту відповідь на це питання. "Я знаю, що ваша компанія - одна з провідних у цій галузі, мені подобаються ваші цінності, зрозумілі цілі, і я буду радий працювати саме тут" звучить краще ніж "Ну, я не знаю, мені в принципі все одно де працювати, головне, щоб платили". Цей прийом, звичайно ж, частіше застосовують до співбесіди у великих компаніях, але навіть якщо ви йдете найматися адміністратором у маленьку перукарню, яку обрали виключно через близькість до свого будинку, спробуйте знайти якісь деталі, які вам подобаються саме в цьому місці.
  • Існує багато схожих питань, які зазвичай задають на співбесіді. Як, наприклад, "Розкажіть про себе", "Ваші сильні та слабкі сторони", "Ваші досягнення", "Які ваші життєві цінності?", "Чому ви пішли з попереднього місця роботи?", "Чи траплялися у вас на роботі конфлікти і як ви їх вирішували?". Підготуйте відповіді на них заздалегідь, а ще краще - попросіть когось зі своїх друзів влаштувати вам генеральну репетицію - він буде задавати вам питання, а ви на них відповідати. Потім, на справжній співбесіді, ви не тільки будете знати, що саме відповісти на питання, а й будете почувати себе набагато впевненіше.
  • Охочіше відповідайте на додаткові питання про ваші професійні навички та обов'язки на попередніх місцях роботи. Так, звичайно, у них є ваше резюме, але існує безліч важливих нюансів, які в резюме не опишеш. Для роботодавця важливі якісь конкретні приклади з вашої діяльності - як ви вирішуєте проблеми, як поводитеся в нестандартній ситуації, скільки часу у вас займає виконання того чи іншого завдання. Коли ви приводите подібні приклади, у вас з'являється можливість показати себе з кращого боку, виділитися із загальної маси кандидатів.

  • Якщо ви були звільнені, скажіть про це прямо. Багатьох людей звільняють і роблять їм зауваження не з їхньої вини. Сьогодні звільнення не є клеймом, якщо тільки його причиною не було щось серйозне. Відповідайте прямо, але без "звинувачень" в голосі. Теж саме стосується і скорочення. Висловлення вашої образи через те, що вам довелося піти, говорить про те, що ви не можете прийняти ситуацію, в якій опинилися. Але якщо ви змінили п'ять місць роботи за останній рік, також будьте готові пояснити цей факт.
  • Не варто нехтувати такою деталлю як діловий костюм. Безумовно, ваш професійний досвід і особистісні якості дуже важливі, але буде набагато краще, якщо все це підкріплено елегантним зовнішнім виглядом. Дональд Трамп говорив: "Завжди пам'ятайте одне просте правило: одягатися потрібно для тієї роботи, яку ви хочете мати, а не для тієї, яку вже маєте".
  • Ні в якому разі не говоріть негативно про свої попередніх роботодавців, навіть якщо вони не поліпшили, а лише ускладнили ваше життя. Це як у стосунках чоловіка та жінки - якщо чоловік довго і нудно розповідає про те, яким стервом була його колишня дружина, мимоволі закрадається питання, а чи все гаразд з ним самим? Втім, занадто перехвалювати колишнього роботодавця теж не варто. Кількох слів про те, що вам було приємно працювати на попередньому місці роботи, буде цілком достатньо.
  • Покажіть своє серйозне ставлення до роботи. Джек Ма, засновник компанії Alibaba Group і найбагатша людина Китаю, відносно своїх співробітників завжди керується принципом: ставлення до роботи та рішення, які людина приймає, важливіші, ніж його здібності. Ви можете чогось не вміти, вам може не вистачати якихось знань та кваліфікації - не страшно. Ви завжди зможете отримати ці знання або знайти власні методи виконання поставлених завдань, головне, щоб у вас було бажання це робити. Робота повинна бути для вас важлива та цікава.
  • Останнім часом досить поширеною практикою стало проведення стресового інтерв'ю. Метою подібних співбесід є перевірка стресостійкості кандидата, оцінка його здатності працювати в конфліктних ситуація, під тиском. Для деяких спеціальностей така тактика виправдана, але, на жаль, багато сучасних рекрутерів використовують її, коли треба і не треба. Якщо вам "пощастило" потрапити на подібне інтерв'ю, пам'ятайте, що головне - ні в якому разі не піддатися маніпуляціям, будьте готові відповідати на несподівані питання, балансуючи "на межі": не погоджуючись робити те, що вам не до душі або позбавлене здорового глузду, але, не відмовляючись від несподіваних пропозицій.

  • Залишайтеся спокійні й доброзичливі, ставтеся до ситуації з гумором, і не приймайте поведінку інтерв'юера на свій рахунок.
  • Задавайте зустрічні питання. Обов'язково запитайте про зміст своєї майбутньої роботи, про задачі які будуть перед вами ставитися, поцікавтеся, чому відкрилася вакансія, на яку ви претендуєте. Роботодавець повинен бачити, що робота вам цікава, і ви хочете дізнатися про неї більше. Питання заробітної плати варто підняти в наприкінці. Пам'ятайте, що варто! Але також пам'ятайте, що в кінці, а не на початку.
  • Ведіть себе доброзичливо, впевнено та спокійно. Навіть якщо для вас отримати цю роботу – дуже важливо, і ви нервуєте, переймаєтеся з цього приводу - спробуйте отримати задоволення від самого процесу. Є одне просте правило: для того, щоб знизити стрес, якщо ви дуже нервуєте або вам потрібно зайти в приміщення з незнайомими або (не дай Бог) негативно налаштованими людьми, - станьте перед зачиненими дверима та... позіхніть. Кажуть, це допомагає зняти напругу. Вам ніщо не заважає спробувати.

І пам'ятайте: зрештою, на співбесіді у вас є чудова можливість розповісти про себе, познайомитися з цікавими людьми. Навіть якщо ви не отримаєте цю роботу, хто знає, як обернеться життя? Можливо, в майбутньому ви зможете бути корисні цим людям або вони зможуть бути корисні вам. Нехай у співробітників цієї компанії залишаться про вас найкращі враження.

Сподіваємося, що наші нескладні рекомендації допоможуть вам отримати роботу вашої мрії!

Телепрограма