Головна Мапа сайту Контакти
RSS
30 квітня 2009
Один день. Україна

Власники машин, що провалилися під землю в Києві, подали до суду

22:02

Доки за океаном у безгрошів’ї тонуть цілі компанії-автовиробники, в Україні під воду йдуть самі машини. До суду звернулися  власники легковиків, що потонули на автостоянці у Києві майже місяць тому. Тоді тріснув водогін, і півсотні авто опинилися під водою. Причому одні й ті ж самі паркувальні майданчики потерпають від прориву водопроводу вже втретє за останні три роки. Тепер автолюбителі вимагають компенсації через суд. Хто має заплатити за ремонт машин - з'ясовував Маркіян Перетятко.

Ось такий вигляд мала стоянка на столичній вулиці Бальзака в ніч, коли луснув водогін метрового діаметру. Паркінг розташований якраз уздовж водопроводу. Працівники "Київводоканалу" трубу полагодили, але своєї вини в аварії не вбачають.

Андрій Білик, заст. директора департаменту компанії "Київводоканал":

- Дане пошкодження виникло раптово, з причин механічних, якихось дефектів в самій трубі, які були допущені двадцять років назад при її виробництві і монтажі.

Одна з машин, які тоді опинилися під водою - досі на ремонті. На СТО чекали, поки доставлять з Німеччини новий блок управління електричними системами автомобіля. Мікросхеми на старому згоріли вщент.

Головною причиною того, чому довелось проводити повну заміну "електричного серця" машини, на СТО називають те, що водій якомога швидше не зняв клеми з акумулятора. Через це сталося замикання, а вартість повернення машини в робочий стан зросла ще на 300 євро. 

На самій стоянці теж тільки оговтуються від чергового потопу. Замість асфальту тепер пісок, який намило потоком води. Власники паркінгу запросили адвоката, щоб  повернути гроші за ремонт через суд.

Володимир Загоровський, технічний директор компанії - власника автостоянки:

- У всякої труби є строк експлуатації, і якщо вона тут лежить уже двадцять років, то, мабуть, її треба було давним-давно поміняти, і я думаю, що якщо звернуться до суду, то з десяти суддів десятеро спитають: "Ви вчасно поміняли трубу?" - "В нас не було грошей." - "То кого це хвилює?"

Андрій Білик, заст. директора департаменту компанії "Київводоканал":

- Даний трубопровід в роботі перебуває з початку 90-х років. Фізично він навіть ще не відпрацював свій нормативний термін. Тому казати про те, що це завідомо аварійна мережа, яку давно потрібно було перекласти - це не зовсім правда.

Хто винуватий - нехай розбирається суд, вважає юрист, який погодився взятися за цю справу. Подавати позов планує саме на "Водоканал", а далі - буде видно.

Євгеній Твердохлєбов, юрист:

- Якщо "Водоканал" доведе, що він не винний, тоді постає питання, хто надав дозвіл на розміщення цієї автостоянки. І тоді потрібно залучати ту особу, яка в порушення діючих вимог законодавства надала дозвіл на розміщення цієї автостоянки. Якщо буде встановлено, що ця стоянка там розташована самовільно - тоді відповідальність на юридичну особу - автостоянку.

Андрій Білик, заст. директора департаменту компанії "Київводоканал":

- Господарі автостоянки, коли отримали розпорядчі документи на облаштування цих споруд, вони повинні були пройти погодження у відповідних інстанціях міста.  З нами - з "Київводоканалом" - погодження не здійснювалося.

Упевненості керівництву "Водоканалу" перед можливим судом додає і той факт, що за останні десять років компанія не програла автовласнику жодної справи.

Маркіян Перетятко, Максим Чеблін, Павло Лисенко, К1.

Телепрограма